Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

BERINGAT

kau..
selalu mengungkit...tanpa henti..
segala tanggungan, segala pemberian, segala pertolongan, segala pengorbanan..
berkata2 mengikut sedap mulut tanpa menggunakan akal...
tanpa kau sedar sebenarnya.....
suatu masa, suatu ketika, suatu hari nanti..
ketika ditakdirkan kau jatuh..tak berupaya...
mereka. ya, merekalah yang akan membantu kau..tanpa banyak soal kerana jasa kau.

ubahlah perangai tu..ikhlaskanlah diri.
takkan kau miskin hanya dengan sedikit budi yg ditabur.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pelik aku dgn perangai2 manusia..
hanya pandai berkatakata..tapi bila part batang hidung sendiri -- muka ketat.

bermacam ragam manusia aku jumpa...
ada yg pemurah, baik hati tapi ada yang meminta balasan...

yang sangat pemurah --pantang nampak orang susah terus kau derma tanpa banyak soal
yang sangat berkira -- belum sempat buka mulut sudah dihalau
yang sangat baik hati -- siap jemput duduk semeja orderkan makan dan minum

tapi golongan yang satu ini....
sudahlah tidak membantu malah mengata, mengumpat, menghina...cukupcukuplah nak tambah dosa tu.

weehhh, takkan kau miskin setakat derma seringgit..xkan kau jatoh bankrup lah !

anak aku pun pandailah minta aku duit bila nampak tabung2 derma...tanpa banyak soal aku berikan ke tangan kecil dye..supaya dye beringat suatu ketika nanti.

beringat !
ingat asal usul kau.
sangat beruntung manusia skarang...lahirlahir kedunia saja sudah dilimpahi kemewahan.
segala kemahuan dan kehendak dituruti.
manja ! pemalas ! semua nak tunggu orang hadapkan depan kau !

aku??? aku lebih senang mencari duit sendiri walaupun mak bapak aku mampu.

kau lupa..bila kau membantu mereka...doa merakalah yang membantu kau, yang mengiringi kau.

tak selalu kita diatas...

orang selalu kata "bukan senang nak senang tp sangat senang tuk susah"

jadik..berusahalah. bukan duduk goyang kaki sila panggung tunggu duit terpijak.

pernah aku dengar....." kalau aku menang nombor kali nei...sparuh dari duit tu aku nak dermakan kat rumah anakanak yatim "

ko taw tak..yang haram tetap haram....lagilagi duit menang judi. makan jadik daging !

manusia yang bertindak mengikut hati...bercakap mengikut sedap mulut tanpa memikirkan kesannya.
kerana mulut badan binasa.

jadi manusi kena beringat..saling ingat mengingati.

percaya pada KARMA?

" this is LJ official blog =) "

Tiada ulasan: