Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Salam AidilAdha ♥

  Tak banyak yang boleh dikorbankan untuk Aidiladha. cukup sekadar yang dah terniat diteruskan.moga mendapat keredhaan Allah & senyuman manis orang2 tersayang. Salam Aidiladha! ♥


 Makna sebuah pengorbanan...

Ketika diminta Allah SWT untuk mengorbanan anak lelakinya sebagai tanda ketaatan, Nabi Ibrahim a.s. menerima perintah Allah SWT, walaupun dengan hati yang berat. Ketaatan Nabi Ibrahim a.s. telah dibalas oleh Allah SWT dengan mengurniakan seekor bebiri sebagai ganti kepada nyawa anaknya Ismail (nabi Ismail a.s.).

Hari Raya AidilAdha, atau eid al-Adha, meraikan makna pengorbanan ini.

Umat Islama diseluruh dunia meraikannya bersempena kesedian nabi Ibrahim a.s. melaksanakan perintah Allah SWT ini.

Selamat Hari Raya AidilAdha kepada seluruh umat Islam di Malaysia & seluruh dunia =)


 " this is LJ official blog =) "

Tiada ulasan: