Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

HATI & PERASAAN


"kadang2 kita tak perasan yang kita sedang mengikuti perasaan itu tanpa sedar"

benar..perasaan sangat sukar untuk diduga.
sejauh mana, sedalam mana kita mencintai seseorang itu..jika bukan dengan izin Tuhan, hati akan berubah juga. -fakta

berdiri dibarisan hadapan dengan harapan JODOH akan datang dengan sendiri.
walhal jodoh itu sendiri telah ditetapkan oleh Nya di luhmahfuz lagi.

"Kalau manusia ini boleh bunuh jiwa untuk tidak mahu terus disakiti digantung tidak bertali ini, aku diantara orang yang tersenarai awal untuk jadi pembunuh jiwa.." --BSA

Ikatan itu sering menguji kita..jika belum bersedia untuk memberikan komitmen..
maka jagalah hubungan baek yang sedia ada....jangan dimusnahkan pertalian yg sudah terjalin dengan ikatan2 bodoh yang belum pasti.
kelak memusnahkan silaturrahim yang sedia terbina.

selalu nasihatkan diri sendiri untuk jangan terlalu sensitif bila baca status di FB. Percaya pada diri sendiri itu, letak ditempat paling tinggi. kalau ada kekasih sekali pun jaga relationship dengan kawan2 tepi. Kerna , kadang2 'berkasih' buat kita lupa yang kita ada kawan , dan mereka juga ada hati. --BSA

benar..mereka juga ada hati...
sangat susah untuk menjaga hati semua pihak, apatah lagi memuaskan hati semua pihak.
lebih mendengar kata2 si kekasih hati daripada orang tua kamu sendiri..
lebih percayakan kekasih yang hanya baru mula berkawan sebulan dua berbanding rakan yang sudah sebati setahun dua.

kadang2 aku terfikir..hidup ini terdesak sangatkah sampai mahu merampas ape yang manusia lain ade...punyai milik orang laen, itu bukan hebat.

pernah aku baca satu status ini di FB..juga dipostkan oleh seorang perempuan...

 "perempuan jangan mengaku hebat jika masih belum mampu merampas kekasih perempuan laen."

apakah maksudnya? jujur aku kurang paham....

hebatkah perempuan sebegini? permainan ape yang sedang diatur....?
berdiri bahagia diatas penderitaan orang laen. sedarlah..ia takkan kekal lama wahai perempuan.

pd aku..
perempuan yang hebat adalah perempuan yg tabah & sabar melalui segalanya dalam kehidupan seharian..wlpn sedang berduka tapi masih mampu membuatkan orang sekelilingnya ketawa tersenyum gembira.

perempuan yang hebat adalah perempuan yang mampu mengatur perjalanna hidupnya dengan sempurna tanpa mengharapkan sesiapa.

aku hanya perempuan biasa..wlpn usia ku muda..aku telah melalui pelbagai pengalaman hidup..
bukan tujuan aku berbangga diri..tapi hargailah hidup ini semaksima mungkin.

tiada HATI maka tiadalah PERASAAN, tiada PERASAAN maka tiadalah HATI.

" this is LJ official blog =) "

Tiada ulasan: