Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Pulihkan Semangat Yang Hilang !

hai awak!

terima kasih kerna menghargai quotes dari saya, tulisan-tulisan saya, saya sangat sangat sangat hargai.

relationship 3 tahun yang lama, pap! hilang dan awak boleh cepat terima orang.

itu diantara persoalan yang saya tak pernah faham.

diantara cepat menerima orang lain,
cepat suka orang lain,
jatuh cinta pada orang lain,

saya tak faham untuk itu.

awak,

relationship yang betul-betul kita sayang, bila kita terkandas pada perjuangan cinta kita, kalau hati kita itu betul-betul kecewa, hati kita adalah yang paling sukar menerima orang baru dalam hidup kita. Orang baru ini adakah selayakkan meletakkan syurga pada diri kita? adakah cukup memahami disebalik seorang kita?

mula-mula rasa:

dihargai,
disanjung,
dicintai,
disayangi,

kerna apa?

cinta kononnya--

tapi bila ditanya apa itu cinta?
TAK TAHU KONONNYA NAK EXPLAIN MACAM MANA.

cuba tanya;
"awak, cinta itu apa?"

kalau tak dapat jawab,
suruh dia bla, 
dan cari jawapan.


jawapan pada persoalan apa itu cinta, adalah selepas kita putus cinta. 
  
PUTUS--

awak, 

hidup bukan sekadar cinta,
hidup adalah menikmati sekeliling,

kenali lelaki itu tidak bermakna kita harus bercinta.

berkawanlah, tapi tidak bermakna harus ada status kita ini siapa buat dia.

TAK SALAH KALAU AWAK ADA PERASAAN DEKAT DIA

yang jadi salah bila awak salah pilih yang mana berlian, dan yang mana kaca.

kita nampak hati orang itu baik hari ini, tak mungkin hati hari ini sama seperti 2 tahun akan datang.

hargai kawan,
hargai sahabat,

perasan muda kita yang kononnya ada suka:

kita fikir balik,
adakah cinta sekarang ini perlu?

dan adakah masa kita ini adalah masa untuk bercinta, hanya kerana semua kawan-kawan kita bercinta?

--------------------------------------------------------------------------------------
kata2 semangat kat atas nei LJ copy dari blog Bicara Sama Awan ....

Abang Awan nei seorang blogger yg sangat kreatif..punya idea yg banyak & sentiasa berfikir diluar kotak..
setiap kata2, setiap pepatah ciptaan Abang Awan sangat unik dan sangat kena dengan keadaan sekeliling..secara realitinya.

secara jujurnya..LJ sangat setuju kata Abang Awan...

hidup bukan sekadar tuk bercinta, tapi menikmati sekelilling....
menjadi hamba cinta..sangat meletihkan!

perlu menjaga hati semua pihak..hati orang laen yyg perlu diutamakan dahulu berbading hati sendiri.
LJ mmg xpandai...bila LJ rasa xske, LJ akan ckp xsuke..bila benci, akan mengaku benci..rimas bila ade yg cube mengongkong....!

bercinta hanya kerana semua kawan bercinta. tak mahu ketinggalanlah kononnya kan.
cemburu melihat lelaki & perempuan berpasang2an..maka wujudlah istilah 'fake relay'..

pesanan akhir, buat blogger2 yg belum kenal dgn Abang Awan...sila follow blog dye yg sangat ohsem.
confirm2 setiap pepatah2 abang awan mampu pulihkan semangat yg hilang...mbuatkan kita tdk jemu utk terus mbaca berulang2 kali & menunggu entry seterusnya.

teruskan Abang Awan !

" this is LJ official blog =) "

Tiada ulasan: