Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

~Sejarah separuh masa pertama~

[pic cuci mata]

Saintis sukan & pemain2 veteran jgak xdpt mberikn jwpan yg tepat, knp masa perlawanan bola sepak adlah 45min & bukannya 30min ataupun 1jam utk sparuh masa pertama.
          Apabila diajukan dlm forum sukan itu xde jwpan tepat diterima. Cuma ade seorang peserta yg dpt mberikan jwpan yg logik & diterima akal wlpn kurang tepat.
          Lelaki itu mjwp: "Sbb mengapa bola sepak dimainkn selama 45min ialah..... Cuba uols fikir...tdpt 2 pasukan dlm stiap perlawanan. Ada 11 org pemain stiap pasukan. Stiap pemain mpunyai '2 bji bola' & masing2 mbawanya stiap masa semasa bmaen di dlm padang.
          "Jd, jumlah kesemua 'bola' tuk kedua2 pasukan ialah 44 bji bola. Tdpt sbiji bola sepak yg digunakan di dlm perlawanan. Oleh itu, jumlah keseluruhan masa yg diberi ialah 45min. Xblh lbh, xbh kurang!"
          Persoalan itu terjawap!
          Ulasan juri: Tetapi, kdg2 ada masa tmbhan slama 2min... Itu disebabkn tdptnya 'bola referee'!

Tiada ulasan: