Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Iftar : 12 Ramadhan

Selamat pagi; selamat berpuasa uols..
sekejap je dah masuk 2 minggu kan seluruh umat Islam berpuasa..
macam aku keje opis, xdelah terasa sangat..perut lapo tu biasalah...

untuk pertama kalinya..baru aku dapat post entry pasal Iftar...
actly, iftar nei dah seminggu plan..jadik jugak akhirnya.

masalahnye, time aku call..masing2 bearing pecah laa..kereta tak siap lagi laa...
nak gi shopping tudung songkok laa...

ujung2 call aku.. "shaz, ko tunggu aku skang taw.." huhh, sebiji2 sampai...
bebual budak2 nei..menyirap je aku.

pagi2 aku dah gi kipmart beli barang..balik je terus aku perap ayam & udang.
relax dulu...sempat tido..petang aku bangun masak ketam lak.


ikutkan 6 biji viva..tapi de sorang datang lambat..
maklumlah, sibuk meniaga kuih raya kat bazar Angsana..


sesi menghidupkan bara..nak bbq katanye.hehe.
semangat, semangat....kipas jangan tak kipas...hehehee.


rajin betol Boy nei...keh3.
maklumlah, datang bawak perut je kan....


buka puasa kat luar rumah je..baru syok.
masing2 dah menyandar rime nei...

"shaz, ko nak kawen lagi ea..."

elehhh, termasin sikit je ketam aku..nama pun puasakan takkan aku nak rasa lak..
licin gak budak2 nei makan..huhh.
siap request suruh aku masak lagi sebab tak cukup...


pehh, sakit perut aku layan lawak sengal Boy..
gara2 puding kastard Piah la nei...boleh lak jadik Puding Tembam...

"piah, ko dah leh bisnes puding lak "puding tembam"...kalau orang tanye ape yg tembam, biar aku jawapkan; tempat laen cedok 1 sudu dpt 3-4 kastard, ko punye cedok 1 sudu 1 kastard..betapa tembamnye.."

hahahahaaa...sengal.

huihhh, menyandar semua lepas tu...sampai kata tak larat nak drive..
makanan tak banyak pun..nasi putih, telur dadar, ketam sambal, ayam masak merah, kacang panjang goreng, bbq ayam & udang..air tebu, air oren & teh o..


Zam zam ala ka zam...hahaa.
sempat lagi budak 3 orang nei...nak terbang ke mana ntah.
tengok tikar nei..aku teringat time kat PD "tikar kubur" hahahaa.

so habis tu..kitorang gerak gi Mydin lak..
nak beli songkok & tudung tuk event buka puasa dengan kanak2 spastik minggu depan..
lepas tu kononnye nak gi pasar karat lak..

hmmm, hampehhh...
skali kete AVS hitam tu nak start je bateri meletup...katanye air bateri kurang, tapi baru lepas servis..
dari kul 10 duk godeh2..call sana sini nak pinjam bateri...
last2 nasib baek kawan aku ade, aku terfikir pasal ruma dye dekat area situ gak..dye pun ade bengkel gak. pinjam bateri budak kelisa, hari ni pulang laa..settle.

haishhh..sampai rumah dah kul 1 lebih.
terus tido la pe lagi..esok keje oOo..

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: