selasa - aku call suruh pick up barang, lepas tu aku call balik cakap cancel..sebab ade penambahan barang.
rabu - aku call suruh pick up semula, bagi aku refrence num baru. tunggu-tunggu sampai petang tak datang-datang.
khamis - aku call lagi...bole dye cakap "ehh, u bukan cancel ke" angin je aku... padahal aku siap bagi no refrence yang baru lagi. tak datang jugak..sampai pukul 5.15pm aku tunggu.
jumaat - pagi-pagi masuk opis aku call lagi btaw tak datang..siap pass line dekat audiologist aku lagi janji nak datang sebelum pukul 1pm.
last-last hari ahad, aku tukar pakai pos laju pulak. skali je aku call..petang terus sampai.
haaa, settle kerja aku.
lepas tu..rabu, khamis bos aku yang perempuan turun JB..sebab ade nak kene training audiologist hospital pasal alat baru company aku.
sekali depan bos aku, konon-konon audiologist aku cakap "sha, u patut call JB centre punye number. bukan KL. sebab tu tak datang pick up. u call number mane aritu?"
aku jawap laa... "saya call number cust care line la yang ada kat plastik pos nationwide tu."
cehhh, dengan angkuhnya acah-acah buat kerja dye balas balik "tak boleh. lepas nei u kene call number JB u jangan call KL lagi."
aku oke kan jelaa...malas nak layan sangat. lagipun bos aku tu dengar je ape kitorang cakapkan.
padahal, sebelum tu aku dah siap google number pick up JB..aku siap dah call lagi, tapi mamat yang jawap call aku tu..suh call toll free number 1300 222 777
cuma aku malas jela nak bertekak dengan dye..sebab masa aku call tu, audiologist aku keluar..so dye tak dengar la. kang cakap aku menipu pulak.
than tadi..dye dah siap-siapkan document..suruh aku call pick up Nationwide, siap remid call pick up JB.
aku pun tetap la call number toll free tu..sebab dah puas aku google takde number lain yang keluar.
"hello. boleh saya dapatkan contact number untuk pick up service johor bahru?" penuh sopan ayat aku..lepas tu aku smabung lagi... "ohh, maknanye takde number lain la ye. memang nak pick up kene call number nei saja. ohh, untuk booking pick up memang call toll free..tapi yang pick up JB branch ye... ohhh. oke la kalau macam tu." haaa, saja uols aku cakap kuat-kuat bagi audiologist aku dengar.
maksudnya..untuk pick up, tak kira la ko dari negeri mana pun..memang tulah number nye, takde lain. tapi yang pick up bukan datang dari KL semata-mata ke JB...JB branch la yang datang.
habis je aku jawap call..spetah pun audilogist aku tak tanya apa. dye diam je tengok document dah siap pack semua.
acehhh, takyah la nak threat aku macam baru kerja takde pengalaman dalam bidang admin...pengalaman aku pun boleh tahan jugak 4-5 tahun. lepas tu nak berlagak nak marah-marah aku pulak.
grrrr. sakit pulak hati kite nei.
" this is LJ official blog ♥ "
Kalau Cikna lebih suka b'urusan dgn Poslaju....'
BalasPadamposlaju pun ade cerita sendiri Cikna
BalasPadam