Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

...buah berangan...

hye uols..
kali nei lynn nk cerita pasal buah berangan..
ade sape2 yg xpenah makan buah nei???

buah nei bukanlah ade jual longgok2 cm kt Kipmart, Todays, Smart..
susah gak nk dpt buah berangan nei..
harganye pn blh tahan gak lorhh..

neh la rupa buah berangan tu..cm biji cempedak kn...

sedap taw..isinye lemak manis...
jarang nk dpt makan..


Acct law uols nk taw..
masa lynn preggykn nazhif, lynn teringin nk mkn buah berangan neh..
tp memandangkan harga & kesukaran nk mendapatkannye..
maka niat tu dibatalkan..kesiankn hubby nanti nk kne carik merata.
kaseh dok pujuklah baby dlm perOt biar ngidam mkn yg laen..huhuu.
nasib baby faham...

buah berangan neh law uols nk taw..dimasak/digoreng dgn kopi.
cuma xpakai minyak jelahh..
masak lak nk kena sama rata & makan masa berjam2 jugaklah.

mak lynn pernah try bli buah berangan mentah yg jual kt supermarket tu..
ingat nk try masak sendiri..
mak lynn rebus je..lame uols..
tp ble dah masak..rasa tu ade beza cket dgn yg dibeli siap masak..
kurang lemak & manisnya..

so pada uols yg xpernah try..
skali2 cubalah mkn buah berangan neh..
dijamin sedap gitu.heheee.

Tiada ulasan: