Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

...baek yg ada makna...

Assalamualaikum....
hye uols..ptg2 cmnei bru ade idea nk menulis...
lepas penat berblog walking...hbs sume blog lynn terjah..
tp tulah..kdg2 shoutbox xnk kuar..komen xbleh..maka, xdelah jejak yg lynn dpt tgglkn..
harap maklum...

n3 ari nei bkenaan tajuk di atas..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
situasi : stelah seminggu bkenalan

dye-sape nye laptop tu...?
aku-aku punyelah..nape?
dye-xde pape..tanye jek. jom mkn..aku blanje..
aku-hmm..blh laa.
dye-order je ape ko nk..aku xkisah. bru gaji...
aku-xpelah..aku order biase2 je..

tup tap tup tap...........

dye-wehh, aku nk pinjam laptop ko ari nei jek. jgn btaw sape2..
aku-nk on9 kt sini bleh ar..nk bwk blk xblh.
dye-ari nei jek. plz..
aku-sorie ar..blk kang adik aku nk on9 lak..
[senyap]

esok & lusa : terus xnk tegur....ngelak2...law tegur pn acuh xacuh..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
neilah yg dikatakan buat baek yg ade makna...
cm citer P.Ramli tu....Madu 3.

acct dlm situasi nei antara lynn dgn seseorang...knl blm sbulan lg...
lynn xkisah pn law dye nk dtg kedai on9..minta tlg ajar cara wat fb...
tp law nk bwk blk..mmg sorie laa..lynn mmg xbnrkn...

yelah, laptop nei law murah xpe..10 bji pn lynn blh bli...
tp law terjadi pape skiranye...
uols rasa dye nk tanggung ker???
law antar g repair..dye nk bayar ker???
mestilah mcm2 alasankn.........
terus terang lynn katakn..maaf la kawan..benda laen blh....

slalu sgt lynn jumpe owg yg buat baek ade makna...
ble xde pape..btg idung pn xnmpk..
tp ble ade benda yg dye nk..suh blanje mkn chicken chop pn sggup!
haishhhh...dunia2.
owg2 skg...byk mementingkan diri sendiri...

owg2 cmnei sbenarnye ske ambil kesempatan atas diri kita..
muka manis, ayat baek..
blakon, bpura2 baek...walhal, dlm hati ade niat busuk..
xpnh fkrkan pasal owg laen...
mementingkan kepuasan diri sndri jek.

iye..rambot sama htm..hati laen2..

seorang wanita btudung & menutup aurat..
tp...mulut xleh cover!
meluat2 menyirap2 lynn tgk kelakuan dye..
biadap!!!!
ape yg dilakukan??? biarlah hanya lynn yg tahu..
yg penting lynn hilang hormat pd dye...

lynn bkn seorang yg mudah mbenci..
tp law mmg dah melampau2...
skali lynn benci...sampai mati pn lynn benci.
jd tlg jgn cri kebencian itu..
ahaha..leh phm ke uols ayt nei??
maksudnye..jgn smpai lynn benci.....
skali ayat bbelit2 daaaaaaaaaa.

hidup perlu pandai blakon..
utk tdk sntiasa dipandang hina, dipandang keji...
ditindas, dipijak2 & dibuli...
bcakap besar biar owg hormat..disanjung.
benarkan begitu???
tpulang pd pendapat uols sndri..

lynn jarang meminjam2 brg owg...
time baek mmg la manis mulut bkata2...
time gado, bmasam muka....mulalah ungkit-mengungkit...
segala mcm keluar dri mulut.
tu yg lynn benci!

mereka nei blh dikatakan kategori owg2 yg xmengenang budi!
bmegah dgn hak owg laen....
kerana ape???
krn nama, glammor, nk femes...???
haha..lynn xheran pn semua tu...
xdelah nk kate yg lynn nei baek sgt....
tp skurang2nye xlah hipokrit...jht lynn biar dpn2..owg nmpk..
bselindung disebalik sopan santun, keayuan, budi bhsa.......................
xde maknanye semua tu..

bru semlm lynn bca paper metro ahad...
pengakuan brani mati seorang plajar skolah
kt rumah dpn mak bpak..
mak aih..bkn maen dgr kate, hormat owg tua, kluar btudung...
tp sbenarnye kt luar...sggp gadai tubuh tuk syabu.
harga 1 kepala rm5 law nk 'kekah'..
kecik2 dah pandai jdik pelacur.....besar nti???
Nauzubillah......mengucap panjang lynn.
sedihnya mak bpak bdk tu law taw anak yg dowg ssh payah besarkn slame nei jdik cmtu.
tulah bak kate owg tua2...'jga lembu skandang lbh senang drpd jga ank seorang'.

dunia2...
manusia semkn mengejar kemewahan
mcari kepuasan dunia..
mementingkan harta & kebendaan yg xkekal...
yg kaya semkn kaya & yg miskin akan ttp semkn miskin...
satu masa ble pengembala lembu mjadi pemimpin???
dunia mgkin sudah tbalik...

kisah owg buang anak..
bunuh anak..
semlm pn lynn baca...
seorang ibu yg berang dituduh krn mcuri..
tergamak mcampak bayi yg didukung & memijak2 bayi tsebut tuk melepaskn geram..
dimanakah sifat perikemanusian wanita tbabit?
anak sndri lak tu..
sedangkan kucing pn taw sayangkn anak..
MasyaAllah..mujurlah bayi tsebut selamat.
alangkah kesiannya........

maaflah n3 nei panjang & menyebabkan uols rasa bosan mbaca..
lynn skadar meluahkan ape yg tbuku dihati..
utk diluahkan...dikongsi bsama uols semua..
terima kasih cz bca n3 nei smpai hbs.

akhir kata dri lynn :

Berlumbalah mencapai KESENANGAN kerna diri ini kan lebih DIHORMATI bila kesusahan tidak lagi merantai diri....





Tiada ulasan: