Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Ape benda paling pantas???

          Seorang CEO ingin mcari eksekutif baru dlm syarikatnya. Drpd beribu pmohonan yg diterima, hanye 4 yg btOl2 menarik perhatiannya.          
          Bagaimanpun belian xdpt memilih antara keempat2 calon tsebut, lantas memanggil kesemuanya utk ditemu duga. (Beliau xskaya Donald Trump utk menganjur interview spt program realiti The Apprentice).
         
          Setelah kempat2 calon berada di hdpan beliau, CEO tdi pn bkata: "saya ada satu soalan yg mgkin mberi jwpan bbeza, calon yg mberikan jwpan tbaek akn diterima utk bkerja disini. Soalannya adalah: Apakah pkara atau benda yg paling pantas skali?" tanya CEO tsebut.
         
          Calon eksekutif pertama bkata: "FIKIRAN, krn kdg ia dtg sndri tanpa kita sedari!"

          "Bagus, itu satu jwpn yg baek," kata CEO tdi. "Kamu lak?" tanya CEO pd calon yg kedua.

          "KELIP MATA krn tanpa kita sedari, sbelum sempat kita buat ape pn mata kita sdah bkelip!" jwp calon kedua.

          "Ini pn satu jwpan yg sgt baek, lgpn perumpamaan Melayu pn ade sebut DLM SEKELIP MATA melambangkan kepantasan!" kata CEO itu.

          "Bagaimana kamu plak?" tanya CEO kpd calon ke3.

          "Kalau kita tgOk, lampu KLCC dihidupkn dgn pantas wlpn bangunan tu tggi. Jdi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas." jwp calon ke3.

          "Ini jwpan thebat stakat nei. Bagaimana plak ngan kamu?" CEO trOs mengajukn soalan kpd calon ke4 tatkala dye brasa yakin calon ke3 hampir pasti mjadi eksekutif bru disyarikatnya dgn jwpan yg sgt bgOs sbentar td.

          "Stelah diteliti jwpan calon2 sbelum saya ni td, saya rsa pkara yg paling pantas skali adalah CIRIT-BIRIT!" jwp calon ke4 dgn yakin skali.

          "Haaa??? CIRIT_BIRIT??? Kmu nei xserius langsung, cmne kamu blh minta kje dgn syarikat saya nei?" balas CEO tkejut dgn jwpan calon ke4 tdi.

          "Begini tuan, mlm kelmarin saya tjaga di tgh mlm dgn rasa skt prOt yg amat sgt. Blm sempat saya FIKIR, KELIP MATA atau MHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah tsemburrrrr!!!"

          Akhirnya...calon ke4 diterima mjadi eksekutif bru syarikat bkenaan tanpa sbarang bantahan!

Tiada ulasan: