Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

nak sound2 lak!!!

semalam malam kurang customer....so lynn pn g lah bbual ngan kawan [kedai baju dpn]...
dlm dok berborak2 tu..tbe2 anie citer pasal raya...
anie nei owg T'ganu..dtg JB keje. kira merantau la...
so dye citer la yg slalu law nk raya..dye akan belikn mak & adik2 dye baju bwk blk kg...

tbe2 anie ckp..'lynn, bju kedai mak cik tu lawa2'..

lynn tgk pn nmpk cm lawa2..tp xpernah masuk pn. so lynn pn ajaklah anie g tgk...lgpn kedai anie pn ngah free time tu...

masa kitowang msOk..mak cik tu ngah berborak ngan kwn sekampung dye gak.
kitowang pn tgk la bju2, blause2, sluar2 kt blah dlm...
hmm, blh tahan gak..lawa2..xdelah mahal2 pn...biasa2 jek.
lynn terpandanglah satu selendang nei..agak menarik perhatian gaklah...
harga pn not bad....dlm hati dah terdetik 'blh bli pkai raya nei'....

pastu tengah lynn & anie tgk2 baju kt luar...
skali mak cik tu ckp dri counter 'nk sportcheck ke?'
kitorang pn toleh la tgk muka mak cik tu....
'tgk2 je.' jwp anie.

dah tu terus kitowang blah....
lynn stay kedai anie...
skali xdisangka2..mak cik tu kuar dri kedai dye then jerit lgik. 'nk sportcheck ker?!'

pehh...xcm menyirap lak kn lynn & anie...
pe bendalah...nasiblah owg tua..ade prasaan hormat lgik.
law x kitowang dah menjawap blk!

yelah..uols fikirlah..
Lynn => jual kasut, geang, rantai, getah rambut, cincin, make up...
xde kene mengena lgsg dgn ape yg mak cik tu jual!

Anie => kedai baju besar ala2 Green Point/Bintang Fasion.
just pekerja je kt situ..bkn tokey pn.

mak cik => jual baju kurung moden, tudung, selendang, blause..lbh kpd baju makcik2 pkai la.
pn makan gaji gak..bkn tokey.

tulah..lynn bkn nk mengata mak cik tu..tp realiti & kenyataan dpn mata..
agak2lah sikit kan..time owg masuk kedai, dye sibuk bborak..bkn nk layan cm customer pn.
pastu nk sound2 lak!
haishhh..pasnei xjejak lg ar kedai dye..
cukuplah skali...xrugi pn law xbeli kt kedai dye!


nota cinta: semasa n3 nei dicatatkan..lynn masih lg dlm keadaan bengang, marah & xpuas ati...benci ar!


6 ulasan:

@cik_ezati berkata...

tak patut ouhhh..huhu

Cik Siti Hajar berkata...

lebih dr tokey erk..
;p

Zierwa Zainal berkata...

sbar ye,,jeles kot..hehe
kalau sudi komen la entry saya..
teruk sangat ke

yasmin berkata...

alah biasa lah lyn dulu aku keje kat dragon kipmart pun bos aku dah kepoh bgtau pekerja die tgok kan org yg masuk kedai tu..mmg ada org yg peragai mcm tue...aku yg sportcheck pekerja hwa tai...aku wat der jer mls nak amik port..maybe sbb tu makcik tue sound mcm tu..alah kita pun tgok market die xseberapa xkan lah nak tiru die jual kan...cemburu tue..hahaha

.:: Schaz ::. berkata...

tu biasalah weh..pkeje ikut je bontot kite... tp nei xde pkje..mmg m.cik tu je sowg jga kdai pastu blagak xhengat!
ape ingat aku dtg nk check harga kdai dye gaknye..dah la dtg meniaga kt malaysia!

.:: Schaz ::. berkata...

zati: taw xper..xpatut. wlpn sama2 ade kedai bwh 1 bumbung..ble kite masok wlpn tgk2 je..kenelah layan cm cust gak kn.

butterfly: taw xper..g complain kt tokey baru taw.

zierwa: agaknye lah tu...hehe.