Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Nasi Bukhari


Bahan2 :

500g beras basmati [dibasuh dahulu & ditoskan]
2 helai daun pandan
1 cawan susu cair
100g kacang dal [rebus dulu]
1 inci kulit kayu manis
1 sudu kecil serbuk kunyit
2 ulas bawang putih
5 ulas bawang merah
1 inci halia muda
1 cawan minyak sapi
garam secukup rasa
air secukupnya

cara memasak :
i) panaskan periuk..
ii) masuk minyak sapi..biar stengah minit.
iii) masuk bawang putih, bawang merah, halia yg telah dimayang halus. tumis sampai kekuningang & garinng sdikit.
iv) Masuk beras, kacang dal, serbuk kunyit, susu cair, kulit kayu manis, garam..gaulkan semuanya. masok sdikit air...akhir skali masok daun pandan.

p/s: lynn belum pernah try lg resipi nei...tp akan cuba gak masak dlm mggu nei.

Tiada ulasan: