Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

KIL

Selamat Pagi bloggers

DUNIA TANPA ESOK : MASIH ADA YANG PEDULI


so hari nei aku nak preview sikit pasal cerita KIL
seriusly aku sangat suka cerita nei..ibarat macam aku tengok short filem "Passport"..
view yang santai, pencahayaan camera yang sangat baek..

aku minat segala yang berkaitan IT, grafik, multimedia, edit2 photo selain daripada kereta..dan kalau ade masa aku suka buat research - itu yg orang tak tahu tentang aku sebenarnya.


hensemkan Redza Minhat..salah seorang aktor yang aku minat sangat.
dari telemovie Pisau Cukur, 90 Hari, Faqir, i love you...short filem LightBulb sampai ke iklan Petronas..

actly cerita nei agak berat dan sarat dengan mesej..
cerita yang agak slow, tak banyak action..lebih banyak dialog.
tapi lakonannya sangat mantap...

pada aku, hilang apa yang pernah kita ada tak bermaksud segalanya sudah berakhir - putus asa untuk meneruskan hidup.
dan dalam ramai2 pasti akan ada seorang untuk kita dalam tidak sedar.

cerita nei ibarat motivasi untuk diri aku sendiri..untuk bangkit daripada kejatuhan, bangkitnya dari hidup demi seseorang yg sangat kita sayang.
kalau Akil boleh mulakan hidup baru hanya kerana Zara selepas apa yg dye lalui dan sedar atas segala kesilapan yang telah dye lakukan..aku juga masih punyai Nazhif yang sangat memerlukan aku - kasih sayang.

part yang paling aku suka masa atas rooftop : berkongsi kisah.
dan lagi satu part, masa diorang tengok movie..then have a drink together..

dialog yang paling aku suka, lebih kurang macam nei :

zara : kau tak pernah perasan apa yang ada dihadapan kau ker?

Akil : apa?

zara : kau tak perasan aku ke !?

wow..seriusly, aku rasa puas lepas tengok cerita nei.

saranan aku : pada uols yang tak minat filem slow, berat..jangan tonton cerita ini. sure korang akan rasa boring, bosan & korang akan tertido dalam panggung nanti. dan korang takkan paham apa sebenarnya cuba disampaikan pengarah.

yess, I love this movie so much.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: