Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Orang KeDua

aku tak tahu siapa yang tanya soalan ini..
tapi jawapan itu yang aku perlukan.

salam BSA.

bole minta pendapat?

kenapa kita bole syg pada dua org dalam masa yg sama.

-UR fans-

------

BSA MENJAWAP:-

salam.

mungkin sebab kita melihat orang kedua lebih faham dari orang yang pertama. Atau mugkin juga orang kedua ini selalu setuju dengan setiap luah rasa kita.

Bencinya bila kita terpaksa korbankan hati. Paling kasihan, ranapkan hati orang dimana hati kita sikitpun tak tahu bahwa dalam hati orang yang pertama, keikhlasan itu seratus peratus untuk kita. Paling bodohnya, kita terlalu ikut rasa mahu "terbang" pada orang yang kedua.

Memanng yang pertama ini,
tingkahnya kadang-kadang buat kita rasa: ISH!

Memang yang pertama ini,
setiap perhatian yang dia minta kadang-kadang buat kita rasa SEOLAH TAK BERLARI.

tapi kita tak pernah cuba untuk menerima pada rasa terbahagia itu,
yang selayak-nya adalah orang pertama.

sikit-sikit yang berbisik dalam hati,
yang pertama kononnya tak lagi memahami
KONON-NYA!

orang yang kedua ini,
JAHANAMKAN RASA CINTA MANUSIA.

dan orang yang pertama ini,
TAK BOLEH DIGANTI DENGAN ORANG YANG KEDUA.

sebab apa?
sebab IKHLAS nya dicuri hingga dia mencari redha.

dan aku sedang cuba untuk memahami tulisan ini.
untuk aku renungkan lebih jauh lagi....

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: