Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Demam Denggi :(

agak lama jugak aku tak update blog kan..
maklum laa..sakit - demam denggi
hampir seminggu lebih aku terbaring tak larat, makan apa semua keluar balik.
nak minum pun payah..


ada yang bagi aku tips :

1 - sup ketam
punyalah tunang aku bawak pergi sayam stulang, kononnye order la sup ketam..skali aku hirup..sup daging letak ketam jek. hampehhhh. hujung2 tapau bawak balik.
last2 bakal mak mentua aku masakkan sup ketam, seriusly..baru feeling better sikit.

2 - air kelapa muda tak jejak tanah
huihhh, dasyat gak..mula2 aku terfikir..tak jejak tanah tu acaner.. nasib belakang ruma tunang aku ade pokok kelapa yang kaler oren tu. apalagi panjat tangga la (pokok rendah)..dah petik, buah kelapanya dipeluk..tanak kasi jejak tanah ikut petua. time nak belah tu baru letak atas simen.
dua hari jugak laa aku minum. Alhamdulillah, sihat aku lepas tu.

3 - mak mentua aku belikan Jus Hidayah (extrak buah zaitun, buah tin, safron) 1 sudu pagi 1 sudu malam.. pehh, lepas aku minum jus tu banyak gilir lendir keluar.

4 - air rebusan daun betik
nasib baeklah aku sihat lepas ikut 2 tips yg dorang share termasuk jus mak mentua aku beli tu... kalau tak tunang aku dah siap sedia nak gi belakan ruma petik daun betik. wekkkkk, pahit kotttt.

dan skarang..aku dah sihat seperti sedia kala. Amin.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: