Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Resepi Mudah : Ayam Masak Asam Pedas

Ayam Masak Asam Pedas


*gambar ihsan google

Bahan :
1 kg ayam
lada kisar / lada boh
daun kesum 2-3 batang
air asam jawa secukupnya
1 cawan air
minyak masak
garam
bahan perasa

Bahan Kisar :
1 biji bawang merah besar
3 biji bawang putih
3cm halia
sepotong belacan

Cara-cara :
1. Pansakan minyak. Tumis semua bahan kisar sampai naek bau.
2. Masukkan lada kisar/lada boh..masak skejap dalam..kemudian masukkan air asam jawa secukupnya. Gaul rata.
3. Kemudian masukkan semua ayam tadi & daun kesum. Msukkan pula garam & bahan perasa. Kacau.
4. Tutup rapat biarkan sampai mendidih, gaul sesekali.
5. Dah masak, siap untuk dihidang.

Senangkan uols nak masak asam pedas nei rupanya kan. mati2 la dulu aku ingat nak masak asam pedas nei susah, siap nak pakai santai bagai. hahahaa... tapi lepas mak mentua aku ajar. senang je rupanya.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: