Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Resepi Mudah : Udang Masak Kunyit

Udang Masak Kunyit


Bahan :
500g Udang
sedikit air
garam
bahan perasa
2 sudu kecil serbuk kunyit

Bahan Tumis :
1 biji bawang merah - potong bulat2
2 biji bwang putih - ketuk2 je
5 batang cili padi - hiris2
2 batang serai - diketuk

Cara-cara : 
1. Panaskan minyak. Tumis semua bahan2 tumis tadi..termasuk serai. Tumis sampai naek bau.
2. Masukkan serbuk kunyit & terus masukkan udang. Gaul rata.
3. Masukkan sedikit air supaya tak kering, gaul. Masukkan garam & serbuk perasa.
4. Kacau. Bila dah masak terus angkat & hidang.

lagi mudah & senang kan uols. Selamat mencuba :)

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: