Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Sahur & Buka 1st Ramadhan

Seronoknye start puasa tahun nei, sebab aku sambut dengan family encik tunang..hehee.
so malam 1st Ramadhan tu, lepas lepak kejap dengan budak2 VSM..aku dengan en.tunang terus g pasar borong pandan....
huihhh, orang punye la ramai..parking penuh..dengan bazar tuk jual baju kurung kemaen banyak lagi dari tahun2 lepas.

melangkah masuk je dalam pasar borong, huhuiii..ayam habis uols, sekor pun tak nampak..
jadiknye aku beli sayur kubis, udang besar2..lepas tu bole pulak aku ternampak pakcik jual udang ketak...ape lagi terus sambar sekilo..tunang aku beli 2 jenis ikan..

sampai ruma je da dekat pukul 1 lebih..
kalau aku tido dulu memang confirm la kang susah nak bangun...so sambil2 menunggu masa tu kan dengan family mak mentua aku pun tak tido algi..aku sibuk la on9 fb maen game...tunang aku sempat tido2 ayam, tapi takpe, bukan susah nak kejut dye bangun..hehee.
kul 3 je terus aku masuk dapur masak.....

dan hasilnye.....


sotong kunyit, sayur kubis goreng & udang ketak tu..aku masak. hmmm..sedapnyeeee
ikan goreng tu..adik ipar aku goreng, jengkol tu bukan susah pun..tinggal kopek je.

wahhh, betol2 berselera la makan...macam makan tengahari lak aku rasa..
lepas makan, perut dah kenyang..terus la aku sambung tido...amekaw, tengahari baru bangun...hahahaaa.

bestnye pulak tunang aku pun cuti..ke tesco la kite beli barang sikit..
malam pulak lepas buka, bersenang2 la aku kat ruma sambil tengok tv & gelak2...seronok.

1st Ramadhan kitorang buka mi kari home made by my mother in law...hehee.
ofcoz la untuk aku mi kari ayam & air tebu...hehee.


" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: