Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Last Puasa Punya Cerita

yeahhh..raya raya raya
tahun nei aku beraya dirumah bakal M.I.L..actualy rumah bakal M.I.L aku nei dengan rumah aku..kalau jalan clear, highway lancar cam biasa..stengah jam je sampai..idok ler jauh mane pun.
kalau ikutkan family tunang aku nei..diorang tiap2 tahun raya kat rumah tu aje..takde balik kampung bagai..kampung pun dekat kota tinggi tinggal sedara-mara je...


lepat pulut & ketupat nei F.I.L aku yang buat masa malam raya, dibantu oleh akak ipar aku skali.
aku tak dapat nak tolong..sebabnye last puasa tu tunang aku still keje..tapi dapat halfday balik awal pukul 3 petang...
aku last keje Jumaat, tu pun sebelum keluar bos aku panggil..ingat ade apelah kan..rupanya bagi duit raya..walhal bos aku tu india. dulu aku kje company melayu, tak pernah pun dapat duit raya.
dah dapat duit raya, dapat pulak balik awal pukul 3 petang..kiranya macam halfday laa..

Pukul 3 petang - Pergi Plaza Kota Tinggi, orang panggil Gedung. Jalan2 carik baju hero aku sebenarnya. singgah pulak kedai handphone..tunang aku offer nak belikan Tab 3 Lite disebabkan harga murah tengah offer...tapi lepas puas aku belek2, test2 bagai..besarnye lahaiii...last2 aku cakap, "nantilah baru beli buat hantaran."

Pukul 6 petang - ke Jusco Tebrau lak..still misi mencari baju kemeja hero aku, berbuka di Jusco skali la nampaknya. nei la kiranya dalam sebulan 1st time aku buka puasa kat luar dengan encik tunang...
sebelum nei adelah buka puasa sama..tapi kat bengkel, tu pun balik keje aku singgah bazar beli tapau..
lagi sekali tu buka ramai2 dengan budak2 viva aku... kitorang makan pizza..yang baru set tandoori tu,bulan Ramadhan je ade...boleh tahan sedap.

Pukul 10 malam - dah ade dekat rumah. tengah sedap2 aku golek2 tengok tv...skali hero kecik tu datang kat aku, ingat ade apelah kan..rupanya "mama gosok baju" cehhh, tunang aku lettew yang suruh.
aku masuk bilik, angkut kuar iron dengan alas..gosok depan tv...amacam, bijakkan kepala tak aku yang genius nei. sekali gus aku gosok semua baju, senang.

Pukul 12 malam - aku dah masuk bilik tido. zZzzzzz

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: