Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Vossen in da house.

hohoo..
untung jadik kereta kann..dibelai dimanja slalu..duit semua habis labur kat kereta.
bukan untuk tittle king, dewa, ratu, rare bagai..tapi kepuasan diri sendirik.

bole lak member aku panggil aku "dewi MDM"...huhhh.

aku ajak member aku teman carik rim skali, hari yg aku pasang itasha tu..
sebab dye keje automotif & kedai tyre..so taw la pasal tyre, spring, rim nei kan..senang sikit keje aku.
takdelah aku kene tipu ke nanti..

so lepas siap pasang sticker pukul 4 petang tu..
kitorang dari Tiram - Taman Daya - Mount Austin - Taman Perling - Taman Tun - Taman U - Seri Orkid..nasib tak sampai ke Kota Tinggi..
lebih dari 10 kedai tyre aku rasa, langsung xde yang aku berkenan...ade satu kedai jual rim sahaja kat Taman Perling tu murah..Rota pun bole dapat rm850 tak siap tyre..BBS pun harga lebih kurang tu jugakk.


macam2 BBS aku jumpa kat sana..macam2 kaler..murah.
ikut rasa hati mula2 aku nak pakai BBS..tapi memandang member aku yang pakai BBS nak tukar Rota pun tak jadi sebab nak pakai Vossen, so aku pun tak jadik la nak amek BBS..
hahaa,,lepas tu aku pening nak pakai sport rim ape...


puas gile aku cuci mata, blink2...yg line number 2 dari atas rim 1st sebelah putih..
aku ade jumpe..berkenan gak..tapi kaler biru je ade.


aku sebenarnye berkenan dengan yang itu tuuu...
rak number 2 dari atas..nampak tak yang kaler gold tu...pehh, serius minat.


sebab tu sampai 10 kedai pegi..survey harga, carik rim camtu..sampai aku dah tak larat nak kuar masuk kereta, nasib bukan aku yang drive..ade driver. law aku drive, memang aku parking tepi jalan tido aje.
final last destination..dye bawak aku pergi Kota Masai..

dalam hati aku..last ar nei, kalau xde gak nanpaknye tunggu weekend la sabtu..ahad nak plessing.grrrr

pehh, alhamdulillah..akhirnya..
tapi bukan yang macam kat atas tu..yang laen.
yang macam kat atas kedai tu ade..siap dah ngam kat body kereta..kaler gold memang masuk.

tapi...................

akhirnye aku pilih Vossen..rim yang tengah top, tengah up bak kate budak2 nei..belum ramai pakai lagi.
cuma Vossen nei baru kuar size kecik..maksud aku 15, 14..biasa 17-18 ke atas je law ade pun...kereta besar2 je pakai.


nahh..antara contoh kereta yang pakai Vossen..
korang boleh google..banyak lagi gambar2 yang hado...tengok la sendiri yee.

so nak tengok ke rim 15 aku tuuu..haha..1st time merasa nei..


hambik ko...
offset 15/8jj...baru boleh join car culture / fine fitment...
angkat2 kening sikit..wakakaa.

member aku : law shaz pakai nei pastu rasa tak berkenan..nanti law XXX dah ade bajet tukar rim, XXX amek yg shaz nak tu..swap je ea..tak pun tukar2 pakai jek.

member aku nei pun nak pakai Vossen gak..kene lak ade kaler merah.
kereta dye putih ape pun masuk..
belum rim siap dah cakap ngan aku... "esok tukar pakai kereta la..XXX nk plessing kat tempat keje.."
erkkk..aku pun tak merasa lagi...huhuhhh.

siap pasang dekat pukul 9 lebih...malam ye, harap maklum.
terus drive, balik rumah aku dulu...sagat giler2 tayar belakang aku kene dengan fender...
pehhhh, sampai rumah aku. terus dye jeck kereta aku..pasang getah kat spring blah kanan. blah kiri tak sangat..

pastu dye terus drive kereta aku sampai kedai dye, ak lak bawak kereta dye...malam tadi gak jeck pasang getah kat blah kiri, kanan adjust balik..


yess, ini kalilahhh...Vossen in the house.
siap je kereta aku...cine kedai tu, kemaen lagi amek gambar pelbagai sudut..dye kate viva aku 1st pakai Vossen...bangga la cket..uhukkk.


acanerrr?
nasib baek aku tak amek yang satu lagi tuu 8.25jj..law tak, memang masak aku....huhuu.


so pagi nei bile aku pergi keje...terasa tinggi sikit kereta aku.huhuu.
maklumlah,,dah biasa bawak kereta lowered nei.hehee.

actually, ramai yang tanye aku..mane nak crik rim nei..sebab rim baru release, jdik lum semua kedai ade.
member aku sorang lagi siap nak tumpang, pinjam kereta bagai..siap cakap nak datang rumah bukak rim aku laa. jeles lettew.

belum masanye lagi aku nak maen bodypart JDM..MDM pun style whatttt.

# pe lagi..lido laaa.hahaa.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: