Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Jaga Mulut Jaga Hati

jangan fikir kita je ada sosial network.
siapa tau--
malaikat pun ade facebook share muka kau tengah ralit share aib orang.

rasa--
berapa share kita dapat?

dok kata orang--
kita pun dua kali lima.

sama2 kita jaga aib orang.
kalau kita untung aib terjaga kat dunia.
kat akhirat habis ditelanjang kita.

alfitnatu--
asshaddu--
minal qalt.

fitnah itu--
lebih dasyat--
dari membunuh.

"anda BERANI bersumpah atas nama tuhan yang anda saksikan dalam shahadah anda-- yang apa anda akan kongsikan ini adalah fakta keseluruhannya dan bukan separa fakta apatah lagi fitnah semata2?"

jangan dok rajinkan diri sebar nama orang.
anak sendiri kita tak tahu.
ingat tu.
"takkan mati seorang hamba selagi dia tidak melakukan dosa orang yang dikatanya."

nanti2 malaikat dalam kubur cakap begini:
"patutlah menggigil-gigil nampak aku--
sepanjang hidup mulut busuk hati berbau"

baru kau tau.

"kebaikan dan kejahatan adalah pilihan, think about it."

bertaubatlah kamu selagi pintu taubat masih terbuka, selagi matahari terbit dari tempatnya.
jangan suka sebar fitnah, menokok tambah cerita, canang sana sini, jaja cerita aib tak berhenti..
kita manusia tak ada yang sempurna.

sedangkan aku lebih suka buat hal sendiri daripada amek taw hal orang laen..
kalau aku dengar cerita yang tak elok pun..aku diamkan aje, tak pernah aku nak menyampai sana sini lagikan nak berkongsi.

Jaga mulut--
jaga hati--

akhir kata, karma is around.

#hasil penulisan ini dari Fynn Jamal sebenarnya yang aku olah sedikit untuk aku lebih mudah memahaminya serta kalian.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: