Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Loceng Bas Dulu-Dulu


hahaaa, lejen wehhh butang loceng bas nei..

ingat lagi dulu time aku kecik lagi..umo aku sekitar 5-7 tahun laa..
time aku aku duk bukit kempas lagi...selalu ikut mak aku pergi pasar dekat Batu Lima, Tampoi..
kalau barang banyak sangat naek pak pancar (kete sapu).kalau sikit naek bas..

pernah skali aku naek bas, skali kondukor cina tu leh cakap cmnei kan dekat kawan dye yg kebetulan naek bas tu jugak "hishhh, busuk la bau ikan"  dalam bahasa cina. ingat aku tak paham la konon, lepas tu aku bisik kat mak aku.

dalam hati aku.."sengal nama pun baru balik dari pasar. takkan bau wangi lak."

zaman-zaman sekolah menengah sampai habis SPM aku pergi jalan pergi kerja semua naek bas..
naek je bas lepas masuk duit  dalam tabung, amek tiket..mata aku terus carik loceng bas dulu..lepas tu tengok seat kosong.hahaa

tanak weh aku duduk jauh-jauh dengan loceng, susah aku nak tekan nanti bila nak turun.
lagi-lagi kalau bas penuh kan..memang aku akan diri dekat-dekat je dengan loceng..

pehhhh, kenangan weh semua tu.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: