Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

FOREX - Haram ke Halal?

Oke uols..
I nak tanye sikit, FOREX nei HARAM ke HALAL?
ade someone yg boleh tolong explain kat i tak?

now a days..
adela 2-3 orang member aku yg sibuk maen forex nei..
so dalam group wasap tengah kitorang sembang2 skali dye post forex trending..
maknanye, menunjukkan keuntungan yg dye dapat dalam masa 1 hari duk maen forex nei.
dan motif lagi 1..ofcoz la nak tarik perhatian kitorang tuk join sama.

so malam tu, aku just follow tunang aku jumpe kepala yg ajak maen nei..
terus terang cakap aku tak minat benda2 macam nei.
aku tak minat MLM, whatever bisnes yg kene carik downline...bisnes oke.

so time tu aku dengar jelah, tapi takdelah kata aku fokus giler nk dengar...
sambil tu aku sibuk gak duk bersembang dengan member aku, sambil melayan hero aku tu maen..

nak join benda tu modal je USD 300...
erkkk, nak kumpul duit nak kawen hujung tahun pun tersekat2 lagi...lagi nak keluar duit USD 300..dollar taw !

hmmm...aku taw la sikit2 pasal ade keluar fatwa mengatakan FOREX nei haram.
tapi masa dye terangkan pasal FOREX HARAM tu..dye kate betol..
tapi tak semua, katanya FOREX banyak kategori..ade yg HARAM & ade yg dalam kategori GREY, RED something like that laa...masih dibenarkan lagi.

sorry to say : jangan menidakkan yang haram semata untuk kejar kekayaan.

aku jenis seorang yang susah nak percaya benda2 nei..
macam aku cakap tadilah, aku tak minat MLM, nak ajak join prudential jual insurans ke, aku tak minat carik orang bawahan, aku tak minat masuk konon2 kelas MLM..konon2 bisnes meet-up utk mantapkan skills nak tarik orang join.
tapi kalau orang offer aku bisnes jadik supplier..untuk aku jual, promote..its oke.

cazen aku ade join jugak..
dye btaw aku dye balik modal dalam masa 2 minggu..dapat la dalam 1K lebih.
huhh, aku ingatkan dalam masa 2-3 hari or paling lama 1 minggu...

dan..syukur alhamdulillah...
tunang aku kata nanti2 lah pasal FOREX tu...dye pun kurang berminat sebenarnye.
well dear, i tetap dengan pendirian i.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: