Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Kembara Mahkota Johor - Mersing 2014

Sabtu malam minggu lepas kitorang bertolak pergi Mersing, macam biasa kitorang berkumpul dekat RnR Pandan..
bebual2, duduk ngeteh dulu..dekat pukul 2 jugak kitorang bertolak..


perjalanan amek masa 3-4 jam jugak, maklumlah..masing2 bawak slow & steady kan..
dekat pukul 4 pagi baru la kitorang sampai..time tu tido kat rumah kampung salah sorang member kitorang..
pehhh, bentang toto dekat hall...terus masing2 tido..
pagi tu seawal jam 6 pagi, tunang aku dah kejut "mama, mama bangun..kul 6 dah.." slow je suara tunang aku.
giler tak mengantuk..tido stakat 2 jam lebih je..

untuk peserta yang hantar kereta, kene ada kat tapak event pukul 6.30 pagi..kalau datang lambat nanti jalan da tutup & parking penuh tak boleh masuk dah..sebab nak bagi laluan dekat rombongan Kembara Mahkota Johor..


time nei pukul 7.30 pagi, yg datang dulu aku, en.tunang & 2 orang lagi...
yg lain tido lagi kat ruma, masing2 mata rabak takleh bangun..huhuu.
nampak, betul2 belakang tu pantai..laut....seronok tengok matahari terbit.
kali nei layan Vios Stance pulak...selesa je aku sepanjang perjalanan pergi mersing..


selfie dulu...hehee.
event kali nei sekejap je..bak kate oranng event selit..pukul 7am-11am je..
maklumlah, TMJ kan nak pergi banyak tempat..jadik setiap daerah TMJ hanya singgah sekejap2 je.


jom layan limbo rock..heee.


suke hero nei dapat keluar bumbung..maklumlah, kereta ade sunroof..huhuu

dah habis event, dalam pukul 11am..
kitorang pun terus gerak pergi makan kat kedai yg agak popular jugak kat Mersing tu..dekat2 dengan round about..terlupa pulak aku nak tengok nama kedai makan tu, mengadap laut.
yang penting situ makanan sedap, tapi agak mahal..huhuu.


bayangkan uols..aku bertiga makan je, RM42.50...
aku : nasi putih + udang besar AAA 2 ekor + kangkung sikit + air milo ais
tunang aku : nasi putih + paru + sotong besar AAA 1 ekor + milo ais
hero kecik : nasi putih + kuah lemak + ayam goreng + milo ais

member aku makan berdua, RM41.50..yang aku nampak dorang makan ikan bakar 1 ekor, sotong besar AAA, sayur, udang besar AAA..ape lagi aku tak pasan...

yang member aku lagi sorang pn makan dengan tunang dye berdua je..kene dekat RM60++

lepas tu member aku cakap, udang seekor RM5..sotong pun harga lebih kurang cmtu gak harga..
nasib baiklah aku amek 2 ekor je..tak amek lebih2..huhuu.
yang tunang aku pulak "nasib baeklah xde ketam, law tak papa tak tahu la bape lak kene" hehee..ketam fevret.

lepas makan, singgah beli kopok lekor lak..jarak dalam 100m je dengan kedai makan tu..
haruslah dah sampai mersing borong keropok lekor & keropok kering kan...fevret aku jugak tu.
lepas tu, baru la kitorang balik semula kampung member...masing2 nak tido sekejap...semua mengantuk oOoooo....


nei la kampung member aku..aku tak ingat ape nama kampung dye..
mula2 aku bayangkan rumah kampung, rumah papan la maksud aku...tapi rupanye ruma batu cmnei...
mak dye tinggal sorang je..dengan 2 ekor kucing..

cuaca panas bahang giler...sempat jugak la aku tido skejap tak sampai 1 jam, termasuk yg lain..
dekat pukul 4pm member aku sibuk jerit "bangun..uittt bangun semua..makanan ngan air dah siap..bangun, bangun.." hahaa..suara nyaring kejut pun semua tanak bangun..
dia goreng keropok lekor & buat air jus oren..

lepas bangun, aku mandi..tukar baju lain pulak..yang lain pun sama, badan melekit oOoo..


sebelum gerak, sempat lagi berbincang pasal majlis berbuka puasa..

petang tu, dekat pukul 6 jugaklah..kitorang terus gerak balik..
sampai Kota Tinggi maghrib jugak, belum pukul 8 malam lagi...
singgah dulu bandar kota makan, barulah masing2 terus balik...

penat giler kot...sebab tak cukup tido.hehee

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: