Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Bila ber-BOS-kan India nei....

Heyyy, bengang betol dengan bos india aku nei..berbuku je dada rasa macam nak hambur je depan2 muka dye. Menyirap ! Sabar...sabar....

Agaknya kalau dah namanya india..bagi arahan memang belit2 gaknye, buat pening kepala aku... Kadang dye suruh aku buat kerja, aku mesti nak double confirm tanya dye 2 kali...kalau tak nanti dye soal aku bali "tadi saya ada suruh ke? tadi saya ade cakap ke? bla bla bla"  mana tak berbuku je aku. Nasib la bos, kalau tak memang aku sound balik...

Lagipun sepanjang aku kerja sini, boleh dikatakan semua client komplen pasal dye..buat kerja tak betol, lepas tu lengah2, suka delay, bila client datang nak jumpa suruh aku tipu cakap dye takde laa...sampai ada client cakap dalam masa 5 tahun, ekat 15 orang pekerja bertukar. bayangkan la uols....

pernah ada satu kes, baru2 jugak la dari sebelum puasa..

client nei bg semua file2 document2 untuk buat audit..yang aku taw tahun 2011.
so client nei kiranye sampai dah keras jari nak tekan no hp bos aku nei laa..tak pernah angkat call langsung katanye. so diorang datang la opis..time tu kebetulan ade client lain baru keluar..terus diorang masuk tanye bos aku ade tak, aku pun xcakap pape terus direct tanye ade ape...sekian sekian sekian.... last2 aku cakap "duduk dulu laa, saya try check tengok file tu semua ada tak?"

kesudahannya, memang kecewa la staff yang datang konon nak amek document tu.

selang seminggu 2 macam tu...bos besar company tu sendiri datang maen terjah je. kebetulan pulak, bos aku takde..belum masuk. aku pun cakap laa, bos aku takde. "takpe saya tunggu sini, u kasi call sama dye." - india jugak.

aku pun gigih la dail no bos aku, aku btaw la ade client dari company nei nak jumpa dye..skali dye macam nak marah aku "ehh, u kan taw sape2 nak jumpa i kene buat appointment mane boleh suka jumpe" aku masa tu arasa macam nak lempang je..dye macam xpaham situasi yang client tu maen terjah. tengah2 cakap, bos aku suruh pass line..aku pass jelah ntah ape diorang cakap. yang penting client india tu memang berangin laa.

tp india tu tetap tunggu jugak dalam 10-15 minit..aku buat tak taw je duduk dalam buat kerja..tibe2 dengar la client cakap kat tepon.."nak bagi alasan apa lagi? tak sempat balik opis? jalan jem? bla bla blaa" lepastu client tu ketuk pintu opis, btaw dye nak blah...aku pun bangun la keluar...

"u tolong saya ea..bgtaw sama tu kelin* pund*k jangan suka aniaya orang. jangan buat orang macam anjing. saya taw esok pagi itu document ada atas sini meja. jangan sampai saya hantar saya punya orang."

oke, lepas dye blah..aku pun call la bos aku... "mana tu orang? sudah balik? tadi cakap nak tunggu sangat." punya la blagak bos aku nei. paahal sdrik takut nak berdepan dengan client tu..cehhh, acah2 je lebih..macam aku tak tau.

padahal uols, keje orang bagi kalau tak boleh buat jangan terima, jangan ye semua boleh..hujung2 "bodoh punya client, u tengok la dye bagi document semua tak lengkap macam mane nak buat audit? mangkuk hayun." serius wehhh, bos aku mulut boleh tahan jugak. "ada ke u tengok saya tak angkat call? ade ke staff dye call opis kite? saya orang call manede tak angkat" last2 aku diam je..kalau orang tu datang pun ko leh suruh tipu cakap takde, lagikan orang tu call..memang tak berangkat punyalah.

uols tengok, bangsa sendiri satu kaum pun boleh maki kaum sendiri..lagi kan aku nei yg dok menahan sabar je. lepas tu benda buat kerja A -> B -> C..dye punye belit jadik A->C->D->B....lepas tu cakap pulak tak ikut arahan. Haishhh..camnei gaya memang takde yang bertahan lama laa...bayar gaji pun culas!

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: