Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Resepi Mudah : Udang Ketak Masak Tiram

Udang Ketak Masak Tiram


*gambar ihsan dari google

Bahan Utama : 
1 kg udang ketak
2 sudu makan sos tiram
1 atau 1/2 cawan air
garam
bahan perasa pilihan
sedikit minyak masak.

Bahan Tumis :
1 biji bawang merah besar - cincang halus
3 biji bawah putih - cincang halus
cili padi - cincang halus (ikut kepedasan nak banyak mana)

Cara-cara :
1. Panaskan minyak, masukkan bahan2 tumis..tumis sampai naek bau.
2. Masukkan udang ketak, sos tiram..kemudian gaul rata.
3. Untuk kuah, masukkan air (ikut suka banyak mana)..masukkan garam & bahan perasa pilihan.
4. Selesai untuk dihidang.

senang & mudahkan..skejap je pun dah siap masak & boleh dimakan.
Selamat mencuba uols :)

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: