Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Shopping Raya..Awww !

"nanti malam jom pergi pasar borong"

aku yang tengah2 sedut air sambil layan citer Indah..rasa macam pelik sekejap.. "nak buat ape?" masa tu dalam otak tengah pikir..nak beli barang basah ke?

"jalan2 la..mama tanak jalan2 ke? papa nak beli jus hidayah mak tu."

owhh oke...jadiknye lepas je tunang aku habis keje, dye terus amek aku..masa dalam perjalanan;

dye : cuk nak gi mane?

cuk : mama cakap nak pegi beli baju raya..

terus kauuu, tunang aku toleh tengok aku..siap nak tarik telinga geram punye pasal..hahahaaaa. ehhh, betol ape aku cakap sebab dye dah gaji..hehee.

so sampai je pasar borong pandan tu, kereta parking punyalah penuh..jauh tak jauh sangat la kan, tapi mengah jugak menapak..orang boleh tahan ramai laa.
lepas tu aku tengok dengan pakistan2 sibuk bentang karpet, sibuk gantung langsir...

so kitorang pun jalan la bawah khemah2 bazar jual baju raya (hanya ada time bulan ramadhan je)...
aku tengok sepeten je semua..baik baju kurung, baju melayu, jubah..takde yg beza..semua khemah jual sama corak, sama harga..agaknye diorang nei buat kempen semua bazar sama harga walaupun owner lain2. cehhh.. xde feel aku nak usha..

agaknya lah kan, betol laa..bile kite dah set dalam kepala, nak carik baju, example : aku nak carik baju kat Angsana..so bawaklah pergi mane tempat pun..angsitu ke, angsini ke..walaupun baju tu sama je..tetap tak berkenan tetap nak pergi angsana jugak.

malam tu, belilah jugak hero aku tu seluar jeans selai, tunang aku 2 helai...seluar jeans raya katanye.
bile aku suggest seluar pelikat tu..hahaa..muka berkerut..pakai lak dengan baju melayu..kikikiiii...aku dapat bayangkan.

hajat encik tunang nak lepaskan si kecik tu punya baju dulu..."papa nak beli skang ke? tanak pergi Kota?" sebab aku memang dah plan nak pergi Kota Tinggi je carik baju..alang2 berjalan jauh sikit kan.hehee..lagipun plaza kota tu macam2 ade siap air cond..

so memandangkan tunang aku setuju, kitorang pun merayau2 pusing2 lagi dalam pasar borong tu...siap terserempak dengan geng2 viva lain..ade yg beli barang basah masak sahur, ade yang gi situ makan durian berbakul2...

"mama tanak carik pape ke?" itu soalan cepu masssss namanye.

masalahnye, pasar borong tu banyak jual barang lelaki..macam seluar jeans, tali pinggang, kasut lelaki berlambak2 harga murah2..rayban, boxer, jersi...
baju perempuan...alahaiii, ape je ade..jubah2..tshirt, kemeja pun tak banyak pilihan...handbag berlambak laa.
aku pulak bab2 membeli nei..memang dah ade pilihan brand sendiri..jadiknye memang susah sikit nak beli2 tempat aku tak biasa..maaf bukan membongak ea.

dah jalan2 takde yang berkenan, tunang aku pun acah2 la masuk kedai kasut katanya "mama takde ape nak belikan..papa nak tengok kasut." ngam2 berdepan kedai kasut tu, kedai jeans..ade pulak makcik jaga tengah susun2 seluar...
so aku biar jelah tunang aku masuk kedai kasut, aku pun pegilah tanye ade seluar jeans perempuan tak..dah belek2 berkenan pulak, cantik pulak...tengah2 carik size nak try, encik tunang muncul...

aku : kata nak tengok kasut

dye : tak boleh, sebab mama dah melencong ke sini...

haahaaa...dah test, oke ngam, muat...haa apelagi bayarlah...senang semua dapat seluar jeans.
lepas nei misi mencari baju raya lak, kaler belum deside lagi..tibe2 ubah fikiran nak kaler lain...tanak kaler perancangan asal.


" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: