Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Rumah Mahal.

Selamat pagi uols.

huihhh, pagi2 nei member aku wasap minta tolong carikan rumah sewa atau rumah teres 1 tingkat nak jual..tapi nak are Skudai la..Taman U atau Mutiara Rini.
kalau Taman U tu ade aku rasa..tapi kalau Mutiara Rini sana perumahan baru, rumah pun besar2..

so aku yang tengah takde keje nei..saje la duk usha2 kat mudah.my..
cari rumah untuk disewa area skudai....
fuhhh fuhhh fuhhh....semangat aku tengok harga2 rumah sekarang..

bayangkan uols..sewa bilik je area skudai RM550 sebulan...
sewa ruma stakat nei paling murah akku jumpe RM650 sebulan..tu pun 2 bilik 1 bilik air..
lepas tu ade pulak syarat, macam perjanjian, tenancy agreement..deposit ruma, api, air..total dekat 3.5k...
mati la nak oiii...
ade pulak yang sewa sajaha sampai 20k sebulan..bila click gambar rumah xdelah macam istana..double storey..tapi........macam keje 10 tahun tuk bayar sewa sebulan. nak jadik ape sehhh.

rumah sewa yang bak kata orang harga mampu bayar la..are pasir gudang, masai...
boleh dengar lagi la..RM500, RM650..RM700-RM900...bawah 1k la kiranye.
sewa bilik pun..RM150 sebulan, RM250..paling mahal aku tengok RM300 sebulan..oke lagi.

belum tengok harga rumah 2nd nak jual..nahhh 180K, 250K....haishhh, tunggu rumah pusaka la nampaknye..

bayaran tadika anak aku je..
setahun 2k (RM500 - 4x bayar / RM195 sebulan)
Van - RM60 sebulan pergi & balik
Makan - bawak bekal dari rumah
Buku - Setahun 2x tukar : awal tahun, pertengahan tahun (1x tukar buku RM400 x 2 = RM800)
belum lain-lain tambahan lagi...

haaa..tengok2 gaji aku sendiri belum cukup pakai. tu pun nasib tinggal dengan family.
rumah tak payah bayar, bil api air pun tak payah bayar..cuma beli barang dapur sikit2 la, makanan segera tuk anak aku bawak bekal sekolah.
minyak kereta nak isi..sebulan je dekat RM250..

macam mane nak survive dengan gaji purata aku setahun tak sampai 15k pun.

haishhh, susah la orang2 muda skang nak miliki rumah sendiri..
kalau ade rumah murah pun bawah 100k..confirm kecik macam rumah kotak..pastu tanah nak tanak2 pokok pun xde..takat muat2 kete sebiji je parking depan rumah..

zaman sekarang......

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: