Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

R&F Tanjung Puteri

hye uols..happy monday. hehe.
kali nei nak story tempat baru kat JB nei..so lepas nei sape-sape yang nak turun JB boleh la tambah lagi satu tempat dalam wish list.
macam biasa..tempat best, menarik, tepi laut..bersantai.

R&F Tanjung Puteri
Baru je buka dalam bulan nei jugak...
memandangkan encik tunang keje..aku jelah lepak2, jalan2 dengan geng2 viva nei...menghabiskan ahad yang cool.


nei time kitorang baru sampai..view sbelah tu laut, nei belah atas..turun bawah jalan tepi pantai.
kitoran sampai time nei dah pukul 5 lebih..boleh tahan ramai jugak.


selfie dulu gegurl Viva Selatan Motorsports (VSM)
belakang tu selat tebrau..dah dekat je dengan singapore, berenang pun sampai. hehe.


tengok...aku tengah selfie, sempat lagi budak-budak nei candid sakan. grrrrr

oke. meh aku citer sikit pasal tempat nei...
blah atas tu bile jalan masuk je ade pintu gebang siap tulis 'Chinese Town'
dalam banyak la kolam-kolam..lepas tu macam ade jambatan, korang boleh jalan amek gambar bagai. tapi dekat kolam-kolam tu kosong, takde ikan..aku syak dorang belum sempat lagi nak letak ikan...
paling peting, tak boleh pijak rumput!

lepas tu belah tepi sea side..ade live band..tapi live china la..lagu, penyanyi pun memang china.
paling best ade banyak tanglung, memang betol-betol macam jalan kat chinese town la...


haa..nampak tu, banyak giler tanglung.
lagi satu kat tengah-tengah nei ade 2 pokok besar yang dikekalkan. nak taw pokok ape?
pokok mangga & pokok durian. durian kaw. nasib takde buah. hehe.

bile jalan turun bawah tu..kiranya tepi pantai la..
siap ade katil dengan kayu 4 penjuru + langsir, kerusi baring, sofa-sofa..kerusi bulat-bulat boleh baring-baring..tak kisah pun. nak tido pun takpe.
ade taman permainan untuk budak-budak. ade 2 kolam renang.


nei time dah keluar, nak balik...depa pintu gerbang.
masa kitorang datang air pancut nei takde pun. lantai kering je.
tapi nei keluar..siap ade air pancut menari-nari ikkut muzik. muzik slow..air pun rendah je..muzik high sikit, air pancut pun melambung-lambung. tengah-tengah air pancut tu boleh jalan..tapi basah tempias. nasib la. kikikiii.

tapi kan uols..pada aku tetap best jalan dekat Country Garden Danga Bay, sebab lebiih besar dan luas. cuma bezanya, dekat sini banyak sofa dan tempat berehat..duduk-duduk, baring-baring.

yang sadisnya, banyak gambar cantik-cantik siap posing aku amek. hujung-hujung, handphone aku buat hal kan. hancussss.

" this is LJ official blog ♥ "

4 ulasan:

Teja Evalea berkata...

Waa taktahu pun tg puteri ada tmpt cmni. nnt nk pegilah

thx 4 the info

Umi Nazrah berkata...

salam singgah. rindu giler kat johor!!!!! dah lama tinggalkan parit raja -_-

.:: Schaz ::. berkata...

ada teja..baru je bukak. depan bluewave hotel dekat stulang.

.:: Schaz ::. berkata...

apalagi..mai la turun jb. hehe