Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Bekal Untuk Encik Suami.

Hari selasa hari tu, suami aku dah naek keje dulu. aku lak naek keje hari rabu.
jadiknya, hari tu aku hantar la dye pergi kerja.
tengahri sebelum suami aku masuk kerja tu, singgah dulu Smart. beli ayam sekor, beli sayur 2-3 jenis..lauk untuk masak.

time kerja aku : Ahad - Khamis (Full) 9am-5pm / Jumaat (halfday) 9am-1pm / Ahad (off)
time kerja suami aku : Sabtu - Khamis (full) 1pm-11pm / JUmaat (off)

kan, nampak tak aku pergi kerja suami aku tido, dye balik keje elak aku pulak yang dah tido.. jumaat sama-sama cuti, tapi aku halfday laa. nak berjalan ke nak apa, lepas aku balik kerja tengahari.

balik tu, sampai tumah pun dah pukul 2.30pm..terus aku masak-masak kat dapur.
dah siap duduk tengok tv, baca majalah...
lepas maghrib pukul 7.30 aku keluar bawak adik ipar & akak ipar aku skali..pi hantar bekal tuk suami aku. sambil tu, aku lepak terus tempat kerja dye sampai balik laa.


aku masak kari ayam, pucuk paku goreng + sambal belacan.

nak wat camne, suami aku nak keluar tapau pun tak sempat..kebetulan, dye naek cuti..kawan dye yang lagi sorang lak cuti hantar bini balik kampung. bini tengah mengandung.
nasib baekla tengahri dah makan dulu kat rumah. jadik takdelah berlapar 1 hari kat tempat kerja.

lepas nei, hari-hari lak dok mikir nak masak ape esok, esok dan esok. huhuuu.

" this is LJ official blog ♥ "