Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Dapat Gaji Selepas Minggu Ke-Dua

Alhamdulillah.
Sekarang aku dah start keje baru.
Lebih dekat sikit..takdelah sampai ke bandar.
Dengan offer gaji yang lebih tinggi daripada dulu aku keje dengan botak tu.

mehh aku citer sikit kat korang betapa sakitnya hati aku, bengang gler dengan botak tu.

14.11.2014 - Jumaat

aku tak dapat masuk opis sebab ade emergency case. maknanya aku kene balik kampung. bukan suka-suka ponteng taw.

pukul 8.30 am - aku msg botak minta gaji, aku btaw nak kene balik kampung ada hal.

pukul 9 am (bukan 9 tepat) - dye reply cakap, wife dye akan prepare gaji aku.

pukul 9.30 am - aku msg pulak wife dye cakap aku nak gaji. urgent.

pukul 11.30 am - sekian lama, baru wife dye balas cakap "ok" tu je taw dye balas.

pukul 11.35 am - aku balas balik "pukul bape boleh amek gaji?"

pukul 11.40 am - wife botak balas "skarang pun bole saya sudah isue cheque.

pehhhh, apasal tak reply je terus "oke, shazlin. u  boleh datang skarang amek gaji." mesti nak tunggu aku tanya jugak.

so aku pun drive la pergi opis. dengan harapan dapatlah gajikan.
dapat memang dapat uols. tapi cheque. sebab gaji aku memang pakai cheque.

"mrs loges. saya nak cash cheque bole?" aku tanya wife botak. timke tu botak dalam bilik meeting.

nak taw ape jawapan aku terima?

"shazlin sori ya. mr. sathia kata bank tak bagi sign cash kalau company cheque."

pehhh, start dari situ aku dah mula bengang. serupa macam aku tak payah minta gaji hari tu jugak. kalau aku nak kene tunggu 3 hari clear.
macam tak boleh pikir kan, kalau aku dah cakap urgent tu..amek la inisiatif..kan boleh pikir..owhhh, nak pakai duit cepat. bagilah cash money ke....

cakap dengan aku, bank mane cek company tak boleh sign cash???

ehhh, dulu aku keje company contractor..berpuluh cheque company bos aku sign cash taw.
cakap jelah dalam bank ko takde duit.
gaji aku sorang pun ko tak boleh bayar..alasan cakap kalau amek pekerja ramai-ramai susah nak jaga.

alangkan management menara pun hantar surat sewa opis sampai 18 bulan tak bayar. parking pun sampai dah masuk bulan ke empat, akak parking tu duk sibuk call tanya payment.

memang patutlah pekerja ko semua tak kekal..keje 3-4 bulan je cabut. aku je nei ha keje sampai 7-8 bulan bertahan dengan gaji ciput, epf & socso takde taw.

Syukur alhamdulillah skarang aku dah dapat keje lain.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: