Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Dropship Scammer

heiii, rasa bengang betol aku dengan dengan 1 dropship nei.

mehh, aku cerita dari awal. kang tak pasal-pasal korang pening lak nak baca.

aku join dropship nei adelah 4-5 bulan.
aku join pasal agent dropship nei "myra" sibuk carik orang dekat fb. so aku pun tinggalkan laa no telefon aku. lepas je dye add number aku dalam group dye. aku pun start la promote.
lagipun aku rasa baju-baju dye..murah-murah. harga boleh tahan.

dalam masa 4-5 bulan aku dok promote belum ada sales lagi. maknanye aku belum ada jual lagi la baju dari dropship dye tu.
aku just tengok agent-agent lain yang sibuk order nei order tu..tp dye banyak suh PM persenol laa.

baru-baru nei tengah hot meletup kebaya kimono la, kimono sequin la...skali ada offer 1 set kimono sequin + kain songket RM60.
promote punya promote..adelah sorang nei beli set offer tu. aku jual RM75..untung laa RM15 uols.

alahaiii, yang beli pun member keje aku dulu jugak. aku kenal. bukan orang luar.
uols banyangkan ea....

27/11/2014 - aku bank in duit dekat dye RM60 (transfer dari CIMB ke Maybank via ATM)

27/11 tu hari khamis.
bila aku tanya, dye jawap : alamak, transfer dari CIMB ye. esok baru update akaun yunk.

oke laa..aku accept jawapan dye. memang kadang-kadang 1 hari baru duit tu masuk. sebab aku pun memang ada bisnes on9 sendiri..bukan jadik agent orang je. aku pun ade dropship sendiri.

28/11/2014 hati Jumaat.

aku tanya lagi. dah pos belum. dye kata akaun baru update, lambat sikit.
oke laa, aku bajet agaknye lepas update dye pos la kan,

29/11 - 30/11 - Sabtu Ahad. Mana ada pos laju bukak kan. Pejabat pos pun tutup. aku pun time tu 2 hari dekat Melaka ada event.

1/12 - Isnin.
aku tanya lagi, dye jawap - sori ye actually saya dengan baby tak sihat arini. tak dapat nak keluar pos.

aku pun takdelah kejam sangat. nak marah le, paksa ke ape...aku just kata oke.

2/12 - Selasa.
aku tanya lagi. alasan lagi aku dapat.

3/12 - Rabu
aku tanya lagi, dye jawap - dah yunk.
tu aje jawapan aku dapat. sepatah aku tanye, sepatah dye jawap. takde pun kata nanti bg tracking num ke ape ke. senyap.

yang customer pun dah sibuk PM aku. aku pun jawap laa..insya Allah, esok lusa sampailah. sebab supp kata dah pos.
nasib baeklah customer aku nei jenis oke je..sebab member-member kan.

dalam masa yang sama. aku nei..dok la contact dye. dok PM fb, telegram, wasap dye..langsung tak balas. takde respond. tak dapat contact.

rupanya, ada lagi sorang akak nei. lagi banyak kene tipu. dekat RM600. tu semua gara-gara set kimono murah tu. dekat 10 set dye order. lagi banyak taw. memang kesian la, bila dye dok print screen semua wasap cust mintak balik duit.

dengan agent nei cakap, handphone hilang..dengan yang lain cakap, ade emergency, cakap pulak kat pendalaman, takde line la, susah nak dapat line la..lepastu cakap pulak akaun maybank hilang laa, kene blok akaun la.

sudahnya, sampai sekarang laki bini tak dapat contact. bila call dua-dua tak dapat terus.

memang tak berkat la hidup ko dok makan duit haram. ingat orang carik duit senang ke?
dunia akhirat aku tak halalkan duit tu walupun 10 sen. ko tanggunglah sampai akhirat.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: