lepas bank in duit, seminggu lepas tu lesap..terus tak dapat nak contact langsung.
macam-macam alasan bagi.
tahap kesabaran aku dah hilang nak layan karenah dye.
nei aku nak tunjuk bukti-bukti aku ade. bukan aku buat citer taw...
jaga-jaga kalau nak beli on9 dengan fb nama Echo Myra nei.
muka owner fb tu. harap muka je..tapi....
tengok nei, 27/11/2014 - Khamis, aku transfer dekat dye taw taw..
lepas tu, dye cakap "esok baru update" lepas tu, aku tanya bila nak pos..dye cakap "esok jgak lepas update akaun" oke laaa.
aku tanya pasal dye janji jumaat nak pos.
jawapan dye "sok bru proceed yunk..coz td tghari duit baru update" then aku pun jawap oke je.
29/11 - Ahad
aku tanya lagi. kot laa jumaat petang tu dye ada pos lupa nak btaw aku kan.
tapi tu jawapan dye pada aku "sok baru pos ye coz actually sye n baby x sht...sory ye dear"
oke laa..sebab tak sihat. aku pikir isnin nanti dye pegi laa pos baju tu.
tapi aku pelik. dye nei pun tak tengahri ape ke aku tanya..aku tanya hari ahad, manede pejabat pos buka kecuali Johor, pejabat pos johor tutup jumaat sabtu.
2/12/2014 - Selasa
Aku tanya dye, pagi taw pukul 8.28 am..pejabat pos pun buka pukul 9 am.
tapi dye jawap " wslm..dah yunk"
tu bukan macam meng'kantoi'kan diri sendiri ke.
sampai laa, 7/12/2014 bila customer aku cakap, dye tak dapat baju lagi. aku dah start curiga.
bila aku telegram admin tu secara persenol..aku tengok takde tanda-tanda dye on9.
lepas tu, bila dekat group aku duk sibuk cari admin myra nei..
baru la ade sorang tu muncul, tunjuk jugak bukti dye order set kimono murah tu dekat 10 set (cust lain-lain semua). sorang pun cust dye tak dapat baju lagi.
baru la keluar cerita-cerita
1. Admin ade emergency case
2. Admin dekat pendalaman, susah dapat line
3. Admin hp hilang
4. Admin dekat kinabatangan
5. Admin akaun maybank hilang, kene block
6. bla bla blaaaa
berapa banyak alasan daaa.
yang aku pelik, dengan orang lain boleh pulak dye wasap..aku punya wasap dye tak balas pun.
lepas tu, skali dengan laki admin tak dapat contact..mula-mula dapat la jugak..alasan tengah meeting memanjang.
lepas tu aku tengok wasap aku, admin baca..tapi tak balas. diam seribu bahasa.
alahaii, aku tak minta ape pun..pulangkan balik je duit RM60 tu. bukan susah pun.
aku takdelah kata maki hamun, sumpah seranah admin tu..aku cakap elok-elok..secara baek.
sebab tanak panjang cerita dengan customer, aku dah pulangkan balik duit dye pakai duit aku dulu.
manusiakan...kifarah tu tetap ada.
satu je aku nak cakap, walau 10sen..aku tak halal dunia akhirat.
" this is LJ official blog ♥ "
2 ulasan:
kalau meniaga tu buatlah betul2 kan,ini dah menyusahkan org lain namanya..
taw xpe..nei bukan tahap menyusahkan lagi,,habis org dibelitnye.
Catat Ulasan