Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Bukan Suri Rumah Sepenuh Masa

aku nei bukan la suri ruma sepenuh masa...
sebab aku wanita yang berkerjaya..aku keje opis hour sambil-sambil buat on9 bisnes.
walau camne pun tanggungjawap isteri la kan sediakan makan pakai suami...

heshhh, pening jugak hari-hari dok pikir nak masak ape..
asal dah petang je sebelum balik kerja mesti pikir nak masak ape balik karang..
kalau dah ade idea tu, senang la aku singgah kipmart nak beli barang.

lama-lama sampai takde idea dah..huhu.
google jugak jadik magsa aku carik resepi baru...bosan kalau asik masak benda yang sama je.

so semalam aku takde idea nak masak ape...
singgah jugak la kipmart tengok lauk ape ade nak beli....
last-last aku beli ayam dah siap potong...jalan-jalan lagi ternampak orang jual lala lak.
aku memang dah lama nak makan lala...sebab banjir tu susah nak dapat.
alhamdulillah, rezeki aku la semalam.

hasilnya.


haa, tu diaaa...lala goreng berlada + ayam masak kicap air tangan aku...
suami aku balik kerja lambat..pukul 11 malam, nak tunggu dye sampai ruma kadang-kadang dekat pukul 12...jadiknya, aku akan start masak dalam pukul 9 lebih la..dekat-dekat pukul 10..
takdelah lauk tu terbiar sejuk lama-lama.

sebab makan berdua je...
aku beli lala stengah kilo, masak habis semua...masak ayam 3 ketul je...aku makan sekutul, encik suami makan 2 ketul..habis licin semua.

skang aku tengah pening lagi, balik nei nak masak ape la ye....huhuu.
any idea's...share la dengan aku.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: