Daisypath Anniversary tickers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Dua Minggu Training Dekat HQ, Puchong

Sekian lama, lebih daripada 2 minggu..kini aku kembali menulis blog.
hehe. hamboiii bahasa, skema nye.

huihhh, 2 minggu aku training dekat HQ, Puchong...grrrrrrr.
disebab aku start training Isnin, 5/1/2015...jadiknye. encik suami la yang menghantar aku.

Ahad 4/1/2015
menunggu encik suami habis kerja pukul 11 malam.
sempat singgah uptown pandan cari inner labuh untuk aku pakai kat sana t..maklumlah, aku keje baju bebas...bila bebas, confirm la suka pakai tshirt & jeans je kan.
lepa tu terus la bertolak ke KL (actually tak sampai KL pun). time nei 1x je stop sepanjang perjalanan..tu pun stop sebab pergi toilet & isi perut.

Isnin 5/1/2015
dah lepas pukul 12 tengah malam, confirm la dah masuk hari isnin kan.
aku sampai Puchong dekat-dekat pukul 5 pagi. nak check in la hotel sebelah office, skali penuh...so terpaksa la check in hotel lagi satu, sederet jugak dengan office aku.
sempat la encik suami & aku tido walaupun hanya beberapa jam..mana taknya, pukul 10 aku nak kene masuk office, yang encik suami lak nak balik JB..masuk kerja lagi.
masih sempat sarapan sama-sama dekat mamak sebelah hotel.

bubye encik suami..jumpa lagi after 2 weeks. sedih takyah cakap laa, dah la baru kahwen. huhuu.
pukul 10 encik suami gerak balik. pukul 12 lebih dah sampai uols..2 jam je dye shoot non stop balik JB..tak terkata aku - speechless.

1st day training & jumpa staff-staff yang kerja dekat HQ. so far oke..takde masalah pun. diorang punya perangai lagi gila-gila. ade je bahan nak gelak.

Selasa 6/1/2015
aku check out dari hotel tu..check in pulak dekat hotel sebelah office. company bayar..apedehal. 2 malam yg aku check in tu pun, aku dah claim dengan company..duit jelah belum dapat. hehe.

Rabu, Khamis, Jumaat, Sabtu....
Berjalan seperti biasa...bos jarang masuk, sebab diorang pun kadang-kadang ade kerja dekat luar jugak. kebetulan time tu, bos perempuan aku..opah dye meninggal hari selasa, hari rabu moyang dye pulak meninggal (anak-beranak). innalillah....

Ahad 8/1/2015
Kalau nak ikutkan, hari sabtu aku dah boleh balik JB..tapi memandang admin HQ tu request dekat bos suruh aku stay lagi 2-3 hari..makanya, tak dapat la aku nak balik JB awal.
so cuti-cuti, aku hanya mampu memerap dalam bilik hotel...tengok tv memanjang jelaaaa. aptb.
nak keluar berjalan transpot takde, lepas tu kalau nak naek train pun kene pergi Bukit Jalil..hmmm, baek la aku dok golek-golek, makan, tido dekat hotel.

belanja sekeping gambar bilik hotel. Single Room, katil pun single...
yang best nye ade window, kalau bosan-bosan aku dok kira kereta lalu lalang jela kat luar tu...depan dengan hotel aku nei ade tasik..tasik ape aku tak taw la pulak.

bab makan pulak, aku biasa tapau kat mamak hujung deret hotel aku nei. mahal takyah citer laa.. sampai mamak tu pun dah kenal muka aku nei.

Isnin, Selasa, Rabu.....
kot-kot ingat stay lagi 2-3 hari tu betol2 la 2-3 hari jekan..excited siap btaw encik suami maybe rabu or khamis aku dah boleh balik JB. skali rupanya...extend lagi seminggu. kecewa rasa.

Khamis 15/1/2015
time nei tak sabar dah dok menghitung hari. rindu menggunung takyah citer la kan. asal malam je dok video call dengan hero kecik aku tu. dye naek skolah 1st day pun aku tak dapat nak follow.

saje nak belanjer gambar signboard belakang tu. hehee.
company yang aku kerja nei, actually Pembekal Alat Bantu Pendengaran...banyak berurusan dengan kerajaan & hospital. Kalau walk in nak beli pun boleh. takde halnya.

Jumaat 16/1/2015
time nei jasad dekat Puchong hati dekat JB dah. dah excited, tak sabar gile nak balik JB.

Sabtu 17/1/2015
last day training. HQ halfday je sampai pukul 2 petang.
pagi-pagi lagi aku dah check out terus dari hotel. bag semua aku letak kat opis. tepat pukul 2 petang..terus aku salam-salam semua yang ada. staff HQ hantar aku pergi TBS..naek moto. huihhh, pejam mata aku time dye cilok-cilok tu. maklumlah, dah lama tak naek moto..

see, dapat tiket pukul 3 petang. pukul 2.50 petang aku dah naek bas, bas pun dah ready nak gerak.
sempat la aku tido dalam bas..bangun-bangun je dah dekat Yong Peng.

pukul 7.05 petang aku sampai larkin..en.suami jemput dengan rambut barunya. hehee.

" this is LJ official blog ♥ "

1 ulasan:

Cik Nor berkata...

bestnya training...xpernah g training..:)