Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

19.2.2015 | BBQ Family Day

jeng jeng jeng....inilah tujuan asal aku balik kampung.
sebab ada BBQ Family Day..actually lebih kepada menyambut hari lahir nenek aku. usianya sudah mencecah 86 tahun.

masa aku sampai pukul 3 lebih tu masih kosong lagi. belum ada siapa-siapa yang sampai.
tu yang aku ajak encik suami jalan-jalan kat pontian cari makan.
2 jam jugak laa aku menghabiskan masa dekat bandar pontian tu.


 pukul 7 patah balik..
wahhhh, halaman dah penuh kereta..dah ramai yang sampai.
untung la kawasan rumah nenek aku luas. boleh parking 15 biji kerta sekali gus. ruma pun besar sekali 1 malam 6-7 keluarga muat tido.


dah start bakar-bakar...
ada ayam, ikan & kambing...sedara aku yang dari plentong ada bawak nasi putih, ulam-ulaman, sayur kacang, sambal belacan, mihun goreng...


aku takyah cakap la..memang dok bantai makan ayam je sebab kambing & ikan aku tak makan.
encik suami ofcoz la fevret dye kambing. penuh sepinggan aku bagi. hehe.

kekenyangan uolsss.

malam tu aku tido kampung. tido 1 malam je.
mak & abah aku balik JB terus lepas habsi je cara bakar-bakar.

aku tido pun sebab mak mentua aku kirim beli batang keladi dekat pekan nenas...masa otw aku singgah tapi batang keladinya tak banyak, lepas tu dah kecut-kecut. makcik tu suruh datang semula esok. tu ceritanya.

esok pagi-pagi pukul 10 camtu dah gerak balik JB. sebab petang tu aku ada nak fitting baju.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: