Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Homemade BBQ For Dinner

semalam..aku takde idea nak masak apa untuk encik suami.
last-last pergi tesco....aku beli jelah apa yang terlintas.
asik makan nasi je malam..boleh gemok cenggini. hehe.
jadiknya semalam aku pikir nak makan lain sikit yang ala-ala western la kononnya.


taraaaaa !!!
kobis & lobak tu..konon-konon hiasan je lebih. kikikiii.

sebab encik suami suke makan kambing...aku pun belikan la dye daging kambing yang dah siap packing.
1 keping nei aku beli tak sampai RM7 pun. aku pilih yang isi banyak, lemak kurang.

dan ramuannya....alahai, aku pakai sos BBQ jenama HENZ.
lumur aje dekat daging kambing nei..lepas tu tumbuh kasar sikit lada hitam..letak serbuk kari sikit bagi rasa pedas-pedas.

lepas tu aku bakar pakai kuali magic. alaa kuali no stick yang boleh tutp macam ada magnet tu...
pehhh, senang giler..letak olive oil sikit, daging kambing, tutup frying pan tu..lepas 10 minit camtu buka balik.
confirm dah masak..cuma tebalik-balik kan jela...

sebab aku tak makan kambing...
aku bakar la udang + ayam untuk aku...siap je bakar-bakar... hero aku terus duduk kat meja makan megadap udang..banyak jugak dye makan 4-5 ekor camtu.

"mama nei pandai masak la. sedap la mama masak. cuk suka la mama masak."

tu ayat-ayat membodek sejak akal makin cerdik nei.

balik je kerja. kemaen berselera encik suami makan.
ohhh terlupa pulak aku nakcerita bab sos. aku pkai sos black pepper dalam botol...
aku tuang dalam periuk kecik + air sikit + serbuk kari daging + biji lada hitam tumbuk...kiranya aku masak balik sos tu. lepas tu curah je atas daging kambing.

habis licinnnn.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: