Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Polisi Nak MC & Media Sosial

aku tak taw la polisi nak MC kat company korang macam mana..
tapi kat tempat aku nei..hmmm.
nei yang aku nak citer....

takyah contoh la..straight foward je.

jumaat petang rasa tak sihat badan, so malam tu terus pergi klinik, siap-siap amek MC untuk esoknye.
lagi 1..lepas balik je dari klinik, terus wasap slip MC tu btaw yang esoknya MC.
naek cuti tu baru emel pulak slip dekat HR bukti MC...

macam pening kan...
siap-siap amek MC untuk esoknya..hmmm.
layankan jelaa...

lepas tu, misalnya kalau HR dapat find out yang tu MC beli..dorang akan potong gaji hari berkenaan triple & ofcoz la kene warning kan.

company aku nei..boleh sampai tahap.
check klinik tu taw..either dorang call atau direct datang jumpa dengan doctor.
hmmm...berat nanang la nei.

lagi 1 aku nak cakap..
bos-bos (2 orang je bos) kat sini..akan minta facebook staff, konon-konon nak add friend laa..
bile dah add kan..rupanya masing-masing stalker.
baek facebook, wechat atau instagram.

ada sorang staff sini dye kene...
dye apply cuti untuk 3 hari...2 hari pergi family trip, 1 hari lagi dye pergi memancing dengan member-member dye..
lepas tu, member dye pulak add dekat facebook gambar memancing...
terus, gaji kene tolak..cuti  tidak diterima..alasan tipu.

pelik aku lahaiii. macam tu pun tak boleh.
Alhamdulillah, buat masa nei diorang takde pulak mintak facebook aku..kalau dorang add pun, memang taklah aku nak app bagai.
alangkan keluar dekat wechat pun aku tak add.

media social kan hak peribadi orang..takde termaktub pun dalam perjanjian kata semua tu syarat wajib diterima kerja.
so hak masing-masing la kan..nak up ape ke, nak buat status ape ke, nak pergi mana ke...
lagi 1, aku paling pantang orang kacau aku lepas time kerja.
habis time kerja, maknanye tu masa untuk aku pulak. memang taklah aku nak layan.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: