Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Aiskrim Kelapa

sabtu lepas aku pergi wedding member aku..
kalau nak ikutkan hati rasa malas, lagipun encik suami keje.. tapi memadangkan aku dah janji dengan orang dan encik suami pun dah izinkan kan...aku pergi jela.

dah alang-alang jalan jauh kan..singgah la are sekolah menengah lama aku dulu..
saje la nak mengimbau balik kenangan-kenangan lama. hehe.

lepas tu aku pun singgah la ade 1 kedai best kat celah flat Taman Kenanga..
kedai nei boleh dikatakan best la..untuk duduk lepak-lepak, makan ringan-ringan..
sebelum aku introduce apa yang bestnya kedai nei..meh aku share sikit pasal aiskrim-aiskrim yang aku dah makan. semuanya berharga RM5 saje. hehe.


mula-mula aku dah try aiskrim gulung atau ade orang panggil aiskrim goreng sebab gaya yang macam menggoreng atas kuali sejuk tu.
lepas tu letak pulak toping coklat + kinder beuno. pehhhh.
aku makan dengan encik suami dekat pasar borong pandan..tu pun lepas video diorang 'menggoreng' aiskrim jadik viral dekat fb.


lepas tu, aku try pulak aiskrim pasu - sedap. lagi-lagi bila atas tu tabur biskut oreo.
aku try masa pergi jalan-jalan kat pasar borong pandan..kebetulan nampak pulak ade kedai jual. aku pun singgah la cuba try test dengan encik suami. hehe.


petang aku lepak-lepak dengan encik suami dekat bukit layan-layang..time tu mood nak makan cucuk-cucuk (steamboat). skali boleh pulak ade pakcik lori jual aiskrim tempurung...
okela..aku pun try la beli 1 nak rasa... aku makan 3-4 suap, encik suami makan 1-2 suap teurs tak nak dah. muak. lagi satu aiskrimnya belendir.
mungkin sebab aikrim tu dye camtu dengan isi kelapa..home made buat sendiri la kiranya.
denga tak habis makan..aku terus buang.

so kedai yang nei..kita tryyyyyyy


aikrim kelapa. yeayyyy.
totaly sangat sedap uols....original aiskrim vanila letak dalam buah kelapa + ade isi kelapa besar-besar belah bawah..ade topping sikit. RM6 sebiji aiskrim nei.

sambil duduk borak-borak tu korang boleh la order side dish katanya...ade keropok lekor, rojak, ade char kuew teow...

selain aiskrim kelapa....ade jugak..............


ABC kelapa. tengok macam best je kan..tapi aku belum try lagi. tak larat oiii kalau order aku nak habiskan sorang. kena 2 orang share makan baru habis. ABC nye tinggi menggunung uols. berapa ringgit aku tak pasti la pulak. sama je harga kot.

next time ajak encik suami, aku nak try ABC kelapa pulak. hehee.

" this is LJ official blog ♥ "

1 ulasan:

fifie feyca berkata...

wah.. menarik tertarik... best nya..