Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Aku Bukan Pekerja Courier!

Pagi-pagi dah buat aku bengang.

ceritanya macam nei..
standard laa kalau orang kurang pendengaran bila nak pakai alat bantuan telinga..dorang mesti kene pakai earmould untuk tutup lubang telinga.
jadiknya yang buat tutup lubang telinga tu dinamakan earmould - untuk buat earmould, kita kene dapatkan bentuk acuan telinga pesakit. sebab nak kene tempah.
oke..dah siap semua nei, dah hantar pergi tempah.

tempah dekat company O yang terletak dekat KL. sebarang urusan ofcoz la pakai courier service sebab jauh.
tugas aku dekat sini, lepas seminggu je barang dihantar..aku kene call company O tanya...

-earmould dah siap belum
-bila nak hantar keluar
-bila boleh sampai

sebab biasanya setiap order form tu ade tarikh-tarikhnya..ade yang nak urgent. depends.

semalam petang dalam pukul 3 aku call..lepas diorang naek lunch. kalau call memang front desk yang angkat..tapi diorang kene check dengan lab..lab pulak waktu lunch xde gilir-gilir..sekali semua terus keluar so jawapnya lab kosong.

pernah aku call pukul 2..front dest angkat..tapi lab tengah lunch hour so dia tak dapat nak confirmkan dengan aku bila masa penghantaran.

pendekkan cerita....

"earmould yang 4 orang patient tu semua dah siap. kita akan hantar hari ni." front desk btaw aku.

petang sikit dalam pukul 4 audiologist pun call aku tanya pasal barang tu. aku cakap jela, aku dah call then company O cakap keluar hari nei.
dye pulak tanya aku lagi, "keluar hari nei tu dah hantar ke belum hantar lagi?"
aku jawap la "keluar hari nei tengah tunggu collect"

lepas tu, pagi nei..audiologist whatsapp aku lagi tanya pasal barang.
aku pun call lagi company O untuk buat confirmation...dye cakap sekian sekian sekian..dye bagi aku CN untuk memudahkan aku check dekat laman web GDex.

aku tengok..GDex collect pukul 6.21 petang semalam. 6.30 barang keluar dari KL ke JB...
so aku pun beritahu la audiologist aku tu...skali dye tanya aku "bila sampai" aku cakap la "hari nei atau paling lewat esok sampai"
lepas tu dye tanya lagi "kenapa tak sampai hari nei" suruh lagi aku check CN and call GDex bila barang nak sampai.

yang buat aku annoying. cara dye bertanya and nak marah-marah macam aku nei pekerja GDex pulak! bukan aku tak buat kerja aku.
bila aku call GDex..GDex cuma jawap dye akan check dengan counter JB dulu bila barang akan dihantar..customer service tu pun tak boleh nak direct jawap dengan aku..lagi kan aku nak menjawap dengan dye.

kalau pos laju pun janji dalam masa 3 hari bekerja sampai..tu pun kadang-kadang delay sampai 4-5 hari baru barang sampai. camner?

pagi-pagi dah buat orang sakit hati.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: