Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Hamil Ke?

Assalamualaikum uols.
pagi-pagi masuk opis kene wat keje dulu..so dah settle semua, sementara ade kelapangan nei boleh laa update.

kalau nak diikutkan, dah 2 hari aku lewat period. takpe. sabar-sabar..tunggu sampai hujung minggu nei baru kita gi beli UPT buat test ye..takpun nak lebih confirm tunggu la sampai hujung bulan nei. hehe. takut kecewa..huaaaa.

aku cadang nak beli yang jenama ClearBlue yang digital tu..katanya 99% tepat. siap keluar beritahu bape minggu kita hamil kan...

ehhh, meh nak shre sikit tanda-tanda yang sedia ada melanda nei...

batuk tak baik-baik
sedia maklum yang follow blog aku mesti taw... aku start batuk dari 8/3 lepas balik dari langkawi sampai la nei tak baek-baek. asal malam je lagi teruk.

muntah malam
dah dekat 4 hari aku muntah malam..cuma semalam je tak. muntah keluar semua isi perut.

sakit belakang
haaa, yang nei dah terasa sangat-sangat. asal aku bangun pagi je..pehhh, memang sakit belakang aku. bukan pinggang taw uols. baring pun tak selesa, sibuk cari posisi yang sedap.

rasa senak
part perut rasa senak nei macam kadang-kadang je skali datang. tapi....heshhhh, malu la pulak semalam bila bersama suami lagi laa terasa senak selama nei tak pernah pun.

Lenguh
haaa, tak pernah-pernah kaki aku rasa lenguh.time baring terjaga dari tido kaki rasa lenguh sangat, sebelah je pulak tu. terpaksa la minta tolong encik suami urutkan.

cepat penat
yang nei seriusly memang terasa sangat. aku jalan masuk pasar beli lauk je pun..penat macam orang merentas desa. lagi kalau jalan naek bukit atau tangga..termengah-mengah aku. dulu oke je 4 kali tawaf dalam jusco pun tak penat. aku takde semput taw.

bayangkan uols..aku basuh baju je penat macam menyangkul. punya la termengah-mengah nak tunduk diri sidai baju tu.

lapar vs nafsu makan
nafsu makan oiiii... aku dah rasa macam semakin gemok bila tengok cermin. pulak perut nei cepat lapar. semalam aku makan sizzling..tak smpai 10 minit makan aku makan pulak ayam gunting. malam terjaga dari tidur pun perut lapar. pagi ke tengah hari ke..yang penting lapar sentiasa.

mengidam
haa, yang nei macam mengada-ngada sikit kan..pregnant pun belum confirm tapi dah sibuk mengidam bagai. dari minggu lepas lagi aku teringin sangat nak makan asam laksa walhal aku jenis yang tak makan laksa sebab aku tak makan ikan

sensitif vs emosi
haaa yang nei pun lebih kurang. sikit-sikit macam nak nagis je rasa. kadang-kadang tetiba rasa cam nak marah-marah

sakit kepala
yang nei kadang-kadang datang menyerang.

suhu badan
suhu badan aku pun macam tak menentu. sampai member aku yang duduk sebelah, pegang lengan je..dye dah boleh detect badan aku berpeluh-peluh. yang nei ye..aku cepat berpeluh-peluh, rasa panas..kadang tetiba rasa sejuk tido berselubung. kap lagi habis semuacomforter aku sepak ke tepi sebab panas.

bau
yang nei ade pelik sikit. suami aku tu bau badan dye memang sedia ada kerja ke tak kerja ke, bau sama je. jadik agak pelik..kalau dye balik kerja dengan tak mandi, buka baju je baring sebelah aku..aku cium-cium takde bau langsung. haiiii, mane pulak menghilang bau badan suami aku tu..

buang air
aku dah start asik nak buang air je nei.. walaupun 1 hari aku tak minum air. tapi asik terasa nak terkucil je. malam pun aku dah start bangun skali dua untuk ke toilet.

breast
breast aku dua-dua dah rasa sakit-sakit macam membengkak. lagi-lagi bila aku usik atau tekan-tekan. uiii..memang terasa laa.

aku harap-harap adelah petanda positif..ade khabar gembira untuk kami. rasa macam tak sabar nak tunggu sampai hujung nei.

" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: