Daisypath Anniversary tickers

Followers

About Me

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
aku adalah aku. walau sebanyak mana kau membenci aku, aku tetap takkan berubah hanya untuk kau ♥

Sesi Luahan Perasaan

Firtsly, aku bukan laa jenis orang yang tak dengar kata, tak boleh ditegur, kepala batu..kalau orang utara biasa depa cakap ketegaq.

kalau uols follow blog aku..korang taw la point cerita aku nei.

Kerja Baru Opis Baru | 2 Minggu Training Dekat Puchong | Polisi Nak MC & Media Sosial
Beza Perangai Audiologist

Cerita Pertama

aku dapat taw company hearing nak pakai orang daripada B (member aku). B kerja printing company, A nei sebagai client. Normaly kalau kau sekadar kenal orang tu dekat luar, kau akan kata A nei oke, biasa-biasa je. So B nei bagi aku contact number A.

aku pun contact la A tanya pasal job kosong tu. actually aku dengan A contact by whatsapp je. bukan aku yang mulakan dulu ye. tapi setiap kali ada pape A nei akan whatsapp aku.

perkara pertama yang aku dapat taw ialah aku kene pergi training selama 2 minggu dekat HQ Puchong. - REJECT

terang-terang kat sini aku TOLAK means aku REJECT job offer tersebut. sebabnya aku kene dulukan majlis pernikahan aku.

tetiba esoknya A nei pujuk aku, dye tanya aku betol nak kerja..ofcoz la aku betol nak kerja kan..lagipun aku nak pakai duit untuk majlis nikah. so dye pun cakap dengan aku, takpe dye bincang dengan management tengok camner.

Good news nye...diorang tetap nak amek aku bekerja & benarkan aku pergi khursus lepas aku kahwin. maknanya aku kene keje dulu dalam 2 minggu camtu laa...takde kata start-start je terus pergi khursus.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oke, daripada yang aku cakap nei. ape korang pikir???

Mestilah korang kene pikir yang aku akan ada majlis sanding dalam masa terdekat mungkin jugak dalam masa 2-3 bulan kannn.

so nak jadikkan cerita masa AGM meeting seminggu sebelum aku kene pergi khursus, aku dah bitaw bos-bos yang aku nak cuti seminggu awal bulan 3. jawapan yang aku dapat "oke. hantar application."
2 minggu selepas tu aku pun terus hantar form tu.

semalam bos aku yang lelaki datang. dye cakap pasal cuti aku tu.

"pasal u punya cuti tu management kira unpaid leave sebab you belum confirm. pasal majlis tu, yes HQ ade dapat u punya kad. nanti sesapa yang free, diorang akan pergi la. lagipun nei u punya wedding program so tak boleh buat apa la kalau dah u punya planning camtu."

oke sedia maklum sebab aku baru nak masuk 3 bulan keje kat sini.

1st - aku takde masalah pun pasal gaji unpaid leave bagai tu. sebelum aku apply cuti lagi aku dah taw memang gaji akan kene tolak punya. tapi memandangkan nei big event aku..pejam mata jelaa.

2nd - yang A nei pulak pagi-pagi sibuk panggil aku konon nak tocer laa. dye cakap dekat aku konon nak remind suruh aku pikir masak-masak aku belum confirm, amek cuti lama-lama gaji tolak bagai.
lepas tu gaya sbenarnya macam tak bagi aku cuti.

kalau uols jadik aku la...mane lagi penting???
kerja, duit atau diri sendiri???

aku pilih diri sendiri / keluarga. duit boleh cari. kerja boleh cari.

TITIK.
" this is LJ official blog ♥ "

Tiada ulasan: